Håller på och beräknar kostnad för ett nytt hus vi planerar att bygga och undrar om det finns nån "tumregel" (per m2 boyta) vid beräkning hur mycket kabel det kan tänkas åtgå!
Huset vi ska bygga är inget extravagant i form av flasiga elinstalltioner utan ganska ordinärt och standardmässigt (usch, det lät tråkigt, men det kommer att bli bra ändå):)
fakta:
1-plan
4 sov
Kök/V-rum i öppen planlösning med ryggåstak
100 M2

//Janne
 
Jag har för mig att jag har läst här på forumet att man brukar ha som "tumregel" 700-1000 kr/m2. Men det är bara vad jag har läst... har ingen egen uppfattning.

//Patrik
 
Med ryggåstak får du nog räkna med den övre delen av "tumregeln".
 
ca 130.000 innan allt är klart. Gissar jag på.

Återkomm gärna när ni är klara...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.