5 188 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Kabel till varmvattenberedare
Skall ansluta VVB i källare.
Är det RDOE som gäller?
Och IP44 anslutningsdosa med inbyggd dragavlastning?
Är det RDOE som gäller?
Och IP44 anslutningsdosa med inbyggd dragavlastning?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 27 019 inlägg
Gummi eller plast spelar ingen roll, det går bra med RDOE såväl som RKK.
Normalt brukar man sätta en strömbrytare eller "säkerhetsbrytare" som anslutning, för du behöver kanske något sätt att stänga av den med?

Normalt brukar man sätta en strömbrytare eller "säkerhetsbrytare" som anslutning, för du behöver kanske något sätt att stänga av den med?

Låter rimligt (Att jag inte tänkte på möjligheten att bryta är för att VVB:n är kopplad med 100 år gammal stickproppsanslutning idag. 1-fas såklart, så det tar 100 år att få varmvatten efter man tagit en långdusch.)
http://storelshop.storel.se/extraProductInformationTab.action (Finns på elbutik också men saknar bild där)
Skulle väl funka? Tänkte köra VVB:n med 2-fas framöver och således utan nolla.
Drar antingen RKK eller RDOE till VVB:n och antingen EQLQ easy eller EKLK till brytaren.
Orkar inte spåra i tvättstugeväggen men ska göra i hallen i källaren framöver. Således utanpåliggande i tvättstugan och in i slang genom väggen. Brukar man täta slangöppningen med något eller hur löser man det snyggt normalt sett?
Lite latex och färg i slangutloppet så syns det inte att det går slang i väggen... Tänker jag
http://storelshop.storel.se/extraProductInformationTab.action (Finns på elbutik också men saknar bild där)
Skulle väl funka? Tänkte köra VVB:n med 2-fas framöver och således utan nolla.
Drar antingen RKK eller RDOE till VVB:n och antingen EQLQ easy eller EKLK till brytaren.
Orkar inte spåra i tvättstugeväggen men ska göra i hallen i källaren framöver. Således utanpåliggande i tvättstugan och in i slang genom väggen. Brukar man täta slangöppningen med något eller hur löser man det snyggt normalt sett?
Lite latex och färg i slangutloppet så syns det inte att det går slang i väggen... Tänker jag
Klicka här för att svara