D
Vid platsen för innerdelen sitter det en kopplingsdosa. Från den platsen har jag förstått att en kabel ska dra till utedelen (i samma paket som kopparslangen, kondensslangen). Jag antar att slangpaktet sammanbinds med typ buntband eller liknande.

Kopplingsdosan sitter dold bakom en inspektionslucka bakom innerdelen.

LLVP:n ska avsöktas med 13a. Fram till kopplingsdosan är det draget en egen fas med FK 1,5mm3.

Vad för kabel ska jag ha mellan kopplingsdosan inomhus till utedelen, alltså den kabeln som ska dras tillsammans med pumpens slangpaket?

Slangpaketet kommer ut precis panik utdelarn.

Spontant tänker jag en gummikabel som tål UV och att sitta buntad och med kanske en klämma utomhus.
 
Är det en förfylld Qlima-pump med snabbkoppling? I så fall följde det vad jag minns med lika lång kabel som slangpaketet, och var bara att koppla in.
 
D Derbyboy skrev:
Vid platsen för innerdelen sitter det en kopplingsdosa. Från den platsen har jag förstått att en kabel ska dra till utedelen (i samma paket som kopparslangen, kondensslangen). Jag antar att slangpaktet sammanbinds med typ buntband eller liknande.

Kopplingsdosan sitter dold bakom en inspektionslucka bakom innerdelen.

LLVP:n ska avsöktas med 13a. Fram till kopplingsdosan är det draget en egen fas med FK 1,5mm3.

Vad för kabel ska jag ha mellan kopplingsdosan inomhus till utedelen, alltså den kabeln som ska dras tillsammans med pumpens slangpaket?

Slangpaketet kommer ut precis panik utdelarn.

Spontant tänker jag en gummikabel som tål UV och att sitta buntad och med kanske en klämma utomhus.
Exlq, exq funkar för ditt ändamål.

Du behöver ju ha kommunikation mellan inne och utedel också va?

Sen ska det sitta en säkerhetsbrytare på utsidan brevid utedelen också.
 
En säkerhetsbrytare sätter man väl så att HELA maskinen blir spänningslös, både ute och innedelen.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
D
G GoGetLost skrev:
Exlq, exq funkar för ditt ändamål.

Du behöver ju ha kommunikation mellan inne och utedel också va?

Sen ska det sitta en säkerhetsbrytare på utsidan brevid utedelen också.
Den kommunikationen måste väl följa med paketet?
 
D
Jag bryter strömmen i centralen vid service
 
D Derbyboy skrev:
Den kommunikationen måste väl följa med paketet?
Den frågan kan inte jag svara på, du får kika på vad som är med
 
Kommunikationen sker väl via samma kabel som strömmatningen.
 
D
Alltså kabeln ska inte gå från innerdel till utedelen utan bara från PLATSEN vid innerdelen.
 
E elmont skrev:
En säkerhetsbrytare sätter man väl så att HELA maskinen blir spänningslös, både ute och innedelen.
Yes, de flesta nya lvvp ska matas direkt på utedelen.
 
D
Precis och då är frågan med vilken kabel den ska matas. Kommer ju inte kunna klamra kabeln utan den kommer gå tillsammans med pumpen kabelskor.
 
D Derbyboy skrev:
Alltså kabeln ska inte gå från innerdel till utedelen utan bara från PLATSEN vid innerdelen.
Du behöver en kabel från dosan vid innerdelen ut till en säkerhetsbrytare (Det är krav på det) och sen in till plinten på utedelen, sen en kabel från utedelen och vidare in till innerdelen.
 
D Derbyboy skrev:
Precis och då är frågan med vilken kabel den ska matas. Kommer ju inte kunna klamra kabeln utan den kommer gå tillsammans med pumpen kabelskor.

Exq, exlq funkar som sagt till detta.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Var hittar jag kravet på säkerhetsbrytare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.