Hej!

Har (snart) ett DSC-larm i min ägo och ska tjacka lite kabel men blev lite fundersam på om ekkx 2x2x0,5 duger? I den amerikanska manualen säger man minst AWG 22 vilket motsvarar 0,6 mm tråddiameter?

Jo de är lite lustiga.
De har också exempel med awg 24 med i listan. Det är vanlig nätverkskabel det :)

Man kör normalt med EKKX 1x4x0.5.. Den är billig och duger fint.. Snackar vi vanligt hus är det inga längder att prata om..

Ja, det är ett vanligt hus så det blir inga längder - men jag hade siktat in mig på en 2x2 från CO är det dumt och bättre att gå på 1x4 ?

Varför skulle det vara dumt?
De är ju identiska sånär som på partvinningen i 2x2 och det spelar ju ingen roll eller är någon nackdel i detta fallet.

GK100 skrev:
Varför skulle det vara dumt?
De är ju identiska sånär som på partvinningen i 2x2 och det spelar ju ingen roll eller är någon nackdel i detta fallet.
Njae, jag tyckte inte det borde spela någon roll heller. Min fråga kom sig av att frohike rekomenderade 1x4x0,5.

Då får det bli kabel från CO har inte hittat billigare någonannanstans - tackar! :D

anledningen till att jag skrev 1x4x0.5 är att den är billig.. ivafall från grossisthåll..

COs kabel är den billigaste jag har hittat, för konsument.

Jula har ju 100m för 225:- EKKX 4x0.5 nog det billigaste jag hittat

269:- enligt deras website i och för sig. Men OK fortfarande billigare än CO.

f91jsw skrev:
269:- enligt deras website i och för sig. Men OK fortfarande billigare än CO.
Hmm, priset jag hittade var i deras katalog från vår/sommar 2010. Då har dom höjt eller oxå diffar det mellan katalog och web

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.