Du jämför ju inte samma saker åter igen. Du ökar priser med 1000% per lägenhet som att det är kostnaden för att göra jobbet. Åter igen så har de beslutats att dra in tv dolt via gamla rör. Det kanske kostar 10000kr extra på en lägenhet där det inte går vilket då gör en merkostnad på 20kr per 500 lägenheter.
Päron och Äpplen Odjuret.
TS borde få det dolt eftersom alla andra medlemmar får det dolt, vilket du inte verkar förstå.
Om alla medlemmar får kanal synligt och det är så jobbet ska utföras är det en annan sak.

Redigerat:
  • Gilla
jimih och 3 till
  • Laddar…
O
Hur kan ni bli så irriterade på en stackars kabel som ska klamras? Det är inte ett ventilationsrör som ska in i lägenheten...

O
Ramnemark skrev:
Du jämför ju inte samma saker åter igen. Du ökar priser med 1000% per lägenhet som att det är kostnaden för att göra jobbet. Åter igen så har de beslutats att dra in tv dolt via gamla rör. Det kanske kostar 10000kr extra på en lägenhet där det inte går vilket då gör en merkostnad på 20kr per 500 lägenheter.
Päron och Äpplen Odjuret.
TS borde få det dolt eftersom alla andra medlemmar får det dolt, vilket du inte verkar förstå.
Om alla medlemmar får kanal synligt och det är så jobbet ska utföras är det en annan sak.
Jag jämför inte äpplen och päron inte mer än vad du gör så det är lugnt!

Men framförallt varför ska någon annan betala för att TS inte tål att en kabel klamras den sträckan?
Bara för att de flesta kan få den dolt? Är det argumentet?

Egentligen... sätt er ner å läs igenom det ni har skrivit.... Ni hetsar upp er för en stackars antennkabel som ska klamras i en lägenhet? Är det hela inte ganska barnsligt? Dessutom så handlar det om en bostadsrätt, vilket innebär att alla ska vara med och betala... Men det kanske inte är samma sak? Om jag inte vill betala för att TS ska få sin kabel infräst i väggen ska jag slippa då? .
(nu fungerar det inte så men det kanske får er att tänka till!)

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
S
Odjuret skrev:
Hur kan ni bli så irriterade på en stackars kabel som ska klamras? Det är inte ett ventilationsrör som ska in i lägenheten...
En kabel som går tvärs över en tapetserad vägg, det är inte så jävla kul. Har man vitmålade väggar o klamrar dit en vit kabel så är det inte lika farligt, även om det också ser förjävligt ut.

Jag tycker faktiskt att du ska sätta dig ner och läsa igenom det du skriver. Det verkar som du har inställningen "det får bli som det blir, bara det är billigt". Jag vet inte vart du tycker att jag jämför fel saker och de får du gärna visa, men du jämför fel saker. TS betalar ju för att alla andra ska få de dolt men själv får han en kabel synlig hos sig, som dessutom inte går till hans lägenhet. Så exakt därför ska de andra betala för att TS ska få det på samma sätt som dem.
Rättvist och bra.

Redigerat:
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
S
Odjuret skrev:
Jag jämför inte äpplen och päron inte mer än vad du gör så det är lugnt!

Men framförallt varför ska någon annan betala för att TS inte tål att en kabel klamras den sträckan?
Bara för att de flesta kan få den dolt? Är det argumentet?

Egentligen... sätt er ner å läs igenom det ni har skrivit.... Ni hetsar upp er för en stackars antennkabel som ska klamras i en lägenhet? Är det hela inte ganska barnsligt? Dessutom så handlar det om en bostadsrätt, vilket innebär att alla ska vara med och betala... Men det kanske inte är samma sak? Om jag inte vill betala för att TS ska få sin kabel infräst i väggen ska jag slippa då? .
(nu fungerar det inte så men det kanske får er att tänka till!)
Kan nog tycka att din aggresiva ton är fruktansvärt barnslig, dessutom så verkar du faktiskt ha insett att du har fel, men av princip så står du på dig på något du inte ens själv tror på längre.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Det finns några här som är problemlösningsorienterade. det gillas.

Jag är helt säker på att det går att dra i befintliga rör, kolla det en eller flera gånger, till slut brukar allt gå.
Om.... det är så att den faktiskt måste dras inne i lägenheten, fäll in den i väggen som någon sa, det kan omöjligen vara varken dyrt eller svårt.
TS få stå ut med att någon jobbar i sin lägenhet, och han kan kräva att det blir osynligt.

Jag håller med TS till 100% då jag själv hatar synliga kablar!
Respektera TS vilja och hjälp till att hitta en lösning som kanske är bättre än tidigare nämnda lösningar.

• Gilla
jimih
  • Laddar…
Jag skulle också säga att de får dra kabeln dolt. Vad har du för lister mot golvet idag? Kan man inte fräsa in den bakom?

Byggis1976 skrev:
Jag skulle också säga att de får dra kabeln dolt. Vad har du för lister mot golvet idag? Kan man inte fräsa in den bakom?
Det är grannen ovanför som ska ha kabeln och då måste den gå ifrån mitt comhem jack upp längs väggen till han. Jag ska ringa förvaltaren på måndag och säga att han får lägga ner lite energi på att hitta en annan lösning innan jag ger med mig. Det som stör mig lite är att föreningen har låga underhållskostnader men ändå tar ut en hyra som är en bra bit över medel, därför har jag inget dåligt samvete att låta dem få pröjsa kalaset.

Det var iofs ett konstigt argument. Föreningen är du och dina grannar.

S
shms skrev:
Det är grannen ovanför som ska ha kabeln och då måste den gå ifrån mitt comhem jack upp längs väggen till han. Jag ska ringa förvaltaren på måndag och säga att han får lägga ner lite energi på att hitta en annan lösning innan jag ger med mig. Det som stör mig lite är att föreningen har låga underhållskostnader men ändå tar ut en hyra som är en bra bit över medel, därför har jag inget dåligt samvete att låta dem få pröjsa kalaset.
Tycker definitivt att du ska stå på dig i detta. Med glidmedel och mkt vilja så går det säkert att använda befintliga rör, om inte det går så måste det väl gå att dra kabeln i trapphuset.

O
SueCia skrev:
Kan nog tycka att din aggresiva ton är fruktansvärt barnslig, dessutom så verkar du faktiskt ha insett att du har fel, men av princip så står du på dig på något du inte ens själv tror på längre.
Ja du... Jag vet inte vad som får dig å tro att jag har slutat tro på det jag själv sagt?
Jag bara konstaterade att egentligen är det ganska barnsligt... att bråka om en kabel...

Jag står fast vid att jag tycker det är fel att låta föreningen betala för att han ska slippa se kabeln. Att Ni andra avskyr kablar till den milda grad det visste jag inte. Men Ni har inga argument egentligen, mer än att det är fult...
Mitt argument är att det är fel att låta föreningen betala för att en stackare inte klarar av att ha en kabel klamrad på väggen.
Har någon av er stackare som avskyr kablar så mycket som är medvetna om vad det innebär att bo i en BR?
För det verkar faktiskt inte som det.

Men sluta att anklaga mig för att vara hård i tonen, när ni själva är lika hårda i tonen.

O
shms skrev:
Jag vill inte vara ännu mer elak men... Det kanske är dags att du läser på vad det handlar om att bo i en BR...
Det är tråkigt att du tyvärr inte förstått vad det handlar om. Men det är väldigt många som inte förstår vad det handlar om.... Så du är inte ensam där ute...

O
Alltså.... Sluta nu att tjafsa om att en kabel i lgh är så hemsk... Ge honom tips på hur han ska gå vidare för att övertyga styrelsen. Alltså hitta lite paragrafer istället för att berätta att ni tycker samma sak... Hjälp honom. Ta fram lagboken...
Ni hjälper inte TS genom att berätta att ni i varje inlägg berättar hur hemskt det är med kablar på väggen..

harry73
Du som ingen annan borde kunna hjälpa ts.
som föredetta styrelseordförende i en bostadrättförening, borde du kunna hjälpa med att förlara rättsläget, ansvarsgränser mellan förening och medlem. Kanske hur man överklagar ett beslut eller något annat som jag som vilaägare inte ens tänker på.
men det endaste du gör är att garma över allt barnsligt trams om en tv-kabel.
om du nu inte vill hjälpa ts, varför svarar du öht?

• Gilla
jimih
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.