Jag håller på att lägga altan utanför groventre. Strax under markytan hittar jag detta plaströr med vad som ser ut att innehålla en telefonkabel. Vad sjutton kan detta vara? Huset är från 1977. Någon som har en aning? Innanför är tvättstuga och inget som förklarar vad det kan vara.

• Plaströr under marken vid vägg, möjligtvis innehållande en telefonkabel, synlig jord och sten runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plaströr under mark med vad som verkar vara en telefonkabel, hittad vid grävning för altanbygge.
    Skapa konto
  • Plaströr delvis täckt av jord, exponerar en kabel, möjligen en telefonkabel. Runt omkring syns grus och jord.
    Skapa konto
Lite svårt att se kabeltypen på bilden, men telekabel låter väl som en rimlig gissning. Måste du ta bort den fäör bygget? Annars skulle jag bara låta den vara.

H hempularen skrev:
Lite svårt att se kabeltypen på bilden, men telekabel låter väl som en rimlig gissning. Måste du ta bort den fäör bygget? Annars skulle jag bara låta den vara.drog
Brukade dom dras in genom grunden? Hade ingen aning!

Nej röret stör inte så den får vara där den är.

Som sagt svårt att se, men det råkar inte vara kabel till någon tempgivare för yttertemp till värmesystemet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.