1 266 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Kabel gått av i rörkulvert!
Hej!
När jag köpte mitt hus hade förra ägaren lagt en rörkulvert under altanen till ett uthus där parabolen sitter.
Genom kulverten gick två koax-kablar till satelliten och en telekabel.
Då bara ena koax-kabeln används och telekabeln inte är ansluten tänkte jag vara lite smart och skicka ut en nätverkskabel till uthuset då jag har hobbyrum där.
Kort historia. Draglinan släppte på genomdragningen av nätverkskabeln och när jag skulle dra tillbaka nätverkskabeln fastnade denna och gick till slut av.
Koaxkabeln sitter ju fint där den är och jag vågar inte använda den som genomföring för annan kabel nu då jag kanske aldrig får tillbaka den.
Några förslag på hur man rensar eller på annat sätt löser problemet med någon smidig produkt?
När jag köpte mitt hus hade förra ägaren lagt en rörkulvert under altanen till ett uthus där parabolen sitter.
Genom kulverten gick två koax-kablar till satelliten och en telekabel.
Då bara ena koax-kabeln används och telekabeln inte är ansluten tänkte jag vara lite smart och skicka ut en nätverkskabel till uthuset då jag har hobbyrum där.
Kort historia. Draglinan släppte på genomdragningen av nätverkskabeln och när jag skulle dra tillbaka nätverkskabeln fastnade denna och gick till slut av.
Koaxkabeln sitter ju fint där den är och jag vågar inte använda den som genomföring för annan kabel nu då jag kanske aldrig får tillbaka den.
Några förslag på hur man rensar eller på annat sätt löser problemet med någon smidig produkt?
Tack, får kolla på en sådan rörål. Problemet är ju att det ligger en halv nätverkskabel i rörkulverten. Hur får jag bort den?N NoOne2k skrev:
Mäta hur mycket kabel du har fått ut och på så sätt mäta sig fram var kabeln sitter fast och gräva upp röret och dela det är nog tyvärr enda chansen att få ut den. Har du otur kan den kabeln orsaka lite problem när du ska dra i en ny kabel. När du drar i den nya se till att vara en som drar och en som skjuter på. Eventuellt kan man smörja med kabelsmörja.
Röret ligger under altanen, så det är i så fall lättare att lägga ny kulvert på annat ställe.
Kabeln jag drog ur var blöt, så det låter rimligt att det skulle vara en skada också.
Tack för svaren.
Kabeln jag drog ur var blöt, så det låter rimligt att det skulle vara en skada också.
Tack för svaren.
Klicka här för att svara