926 läst ·
2 svar
926 läst
2 svar
Stihl FS131 tändkabel har gått av
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Min 5 år gamla Stihl ville plötsligt inte starta trots ett stort antal ryck. Tog av tändstiftet för att kolla och upptäckte då att tändhatten lossnade från tändkabeln. Nej, jag tillhör inte typen som rycker hårt i hatten utan bänder försiktigt av den.
Går detta att laga eller är det bara att slänga maskinen?
Tog sedan fram min gamla Partner B422X från 90-talet som startade på 3-4 ryck och sedan varvade glatt upp när den fått ny bensin, den har stått ett tag.
Går detta att laga eller är det bara att slänga maskinen?
Tog sedan fram min gamla Partner B422X från 90-talet som startade på 3-4 ryck och sedan varvade glatt upp när den fått ny bensin, den har stått ett tag.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Nu är det föregångaren FS130 vi har på landet - men efter ett missöde med den där en onämnd familjemedlem drog hårt och slet loss hatten konstaterade jag att det går att återmontera men är lite pilligt, den bygger på ett stift som ska in i sidan av tändkabeln samtidigt som den ska in i tändhatten - vilket jag fick sitta ett tag med innan jag fick ihop.
Så ja, det går att återmontera - Om du har alla delarna skulle jag påstå att det är ganska uppenbart hur det ska sitta, och lite mindre uppenbart hur man får det att bli så
/U
Så ja, det går att återmontera - Om du har alla delarna skulle jag påstå att det är ganska uppenbart hur det ska sitta, och lite mindre uppenbart hur man får det att bli så
/U
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Tog av motorkåporna igår och lyckades skruva tillbaka tändhatten på kabeln och sedan startade sågen. Tack alla som svarat för hjälpen!
Klicka här för att svara