Hej
Hoppas det finns någon som kan ge svar på vart man vänder sig när KA inte gjort något som är avtalat. Han har inte lämnat in kontrollplanen till kommunen som han skulle efter byggstarts mötet, han har endast en gång under bygget avlagt besök (kontrollerade dagen innan gjutning av plattan) enligt det vi minns från mötet skulle han kontrollera bla när huset var stomrest mm, men när vi ringde till honom så sa han att om det ser ok ut så är det ok......, har nu anmält till kommunen att huset är färdigt och att vi vill ha slutbevis. Kommunen hänvisade till KA som lovade att skicka in alla handlingar innan jul, men vid kontakt med kommunen idag så har dom inte ens fått den första kontrollplanden som han skulle revidera och skicka in till kommunen...

Men nu har KA har skickat en faktura att betala snarast. Tänker inte betala för icke utfört jobb, vi har själva lämnat in sotarinyg, ventilationsintyg mm.

Vilka har had om certifieringen av KA så att vi kan anmäla honom, så att inte fler blir lurade av honom?

Tacksama för hjälp.
 
Kontakta det certifieringsföretag som han är certifierad i.
Kan vara Sitac eller Swedcert.


Fakturan skall ni bestrida skriftligen och villkora att ni inte och varför.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.