Hejsan!
En firma slipade/lackade detta ekgolv för något år sedan. Allt bev jättebra. Tyvärr råkade vi tappa något i golvet så det blev en liten repa. Jag tog då fint slipppapper först 200 och sedan 2000 och sedan lackade med exakt samma lack som firman använt. Sidenmatt. Repan är borta men resultatet blev inte riktigt bra. Se bild och zomma in. Ytan ser matt och livlös ut lmf den andra.
Finns något man kan göra eller är bättre att låta det vara ?
Att slipa om hela golvet tänkte jag nog inte göra.
Kanske finns folk här som jobbar med sånt här tänkte jag.
//Mvh G
En firma slipade/lackade detta ekgolv för något år sedan. Allt bev jättebra. Tyvärr råkade vi tappa något i golvet så det blev en liten repa. Jag tog då fint slipppapper först 200 och sedan 2000 och sedan lackade med exakt samma lack som firman använt. Sidenmatt. Repan är borta men resultatet blev inte riktigt bra. Se bild och zomma in. Ytan ser matt och livlös ut lmf den andra.
Finns något man kan göra eller är bättre att låta det vara ?
Att slipa om hela golvet tänkte jag nog inte göra.
Kanske finns folk här som jobbar med sånt här tänkte jag.
//Mvh G
Ok, det är svårt med punktlagningar av lackade golv, man vill oftast ha ganska mycket lack, minst 2 lager men då är risken att man får en kant där lacken slutar
Kan inte riktigt se på bilden men troligen för lite lack men kan inte säga säkert
Kan inte riktigt se på bilden men troligen för lite lack men kan inte säga säkert
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Testa att gå på med något finare polermedel(bilpolish kanske?) och trasa efter 2000-pappret. Var beredd på att få polera en stund om du kör för hand. Djup går även att bygga genom att lägga på vax men risken är att golvet blir halt och att det blir en annorlunda yta mot det övriga golvet.
Hej!S Styrman_jansson skrev:
vet inte om jag förstod poängen med polish. Är det för att få en annorlunda yta innan man lackar ?
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Klicka här för att svara