Jonas Persson
Och vad innebär det i praktiken? Att byta logga gör ingen skillnad.

Vad jag kan förstå är K byggs utbud och lokaler mycket mindre, och utan en webbsida med alla artiklar.

Så kommer K-Rauta att minska sitt utbud (i samma stora lokaler), eller vad? Jag förstår inte hur det kan bli bättre. Men en mindre kostym blir billigare för ett företag som går dåligt.

M
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Och vad innebär det i praktiken? Att byta logga gör ingen skillnad.

Vad jag kan förstå är K byggs utbud och lokaler mycket mindre, och utan en webbsida med alla artiklar.

Så kommer K-Rauta att minska sitt utbud (i samma stora lokaler), eller vad? Jag förstår inte hur det kan bli bättre. Men en mindre kostym blir billigare för ett företag som går dåligt.
"Sju varuhus läggs ner, medan nio skyltar om till K-bygg. ”K-rauta är ett varumärke som inte klarat att vara lönsamt, det är förstås en drivkraft”, säger Sverigechefen Endre Espeseth."

M Markarbetaren skrev:
Sju varuhus läggs ner, medan nio skyltar om till K-bygg
Vet man vilka?

Jonas Persson
Den här i Täby har en skylt som säger att de byter namn till K-bygg under 2024.

Men är det allt som händer?

M Markarbetaren skrev:
[länk]
Självklart var det varuhus jag ville veta något om, ett av de som inte lämnat något besked.

Jonas Persson
M Markarbetaren skrev:
[länk]
Klart udda, varför inte kan man undra?

"– Vi har inte för avsikt att gå ut med en sammanställning över vad som händer med respektive varuhus runt om i Sverige, säger kommunikationsansvarig Marika Tornberg."

knep_å_knåp
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Gör väl plats för julpyntet....
Mja.. nääe.. Mycket som är märkligt.

nikasp
B Boende45 skrev:
Att Bauhaus tar över vore som en våt dröm för oss som bor i närheten.
Bauhaus och Hornbach tycker jag är bäst. Beijer är idiotdyra för en privatperson så där går det inte att handla och Byggmax har så begränsat sortiment så där har jag nog inte varit på 1-2 år nu. Har alla nära.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.