31 011 läst ·
98 svar
31k läst
98 svar
K-Rauta lägger ner i Sverige
Pluspoäng har man väl aldrig fått i svensk k-rauta?Limpdjuret skrev:
Fanns en k-rauta i Haparanda som lades ner för flera år sedan.
Jag tyckte det var lite överpriser där. De mesta var saltat i pris. Enda gången det var billigt var när dem lade ner. Tom då ville dem ta fullt pris minus rabatten för demoex, tänkte köpa oljefylld radiator. Samma sak var billigare köpa i Luleå Clas Ohlsson för ordinariepris i paket.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Kommer inte direkt sakna k-rauta.
Har aldrig lockats av deras butiker.
Tråkiga. Ingen butik man går in på.
Både Hornbach och bauhaus är mycket trevligare Personalen? Jag räknar inte med att det finns kompetens
Har aldrig lockats av deras butiker.
Tråkiga. Ingen butik man går in på.
Både Hornbach och bauhaus är mycket trevligare Personalen? Jag räknar inte med att det finns kompetens
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Tycker det är lite synd.
Handlar allt på k-rauta.
Bättre kvalite än byggmax och mer ordning är byggmax i Karlstad för den butiken är en kaos butik som det inte är någon ordning på.
Jag gick in på k rauta och sa jag ska bygga hemma då gav de med en gång 15 procent på mina inköp.
Då är priserna lika som byggmax fast bättre kvalite.
Handlar allt på k-rauta.
Bättre kvalite än byggmax och mer ordning är byggmax i Karlstad för den butiken är en kaos butik som det inte är någon ordning på.
Jag gick in på k rauta och sa jag ska bygga hemma då gav de med en gång 15 procent på mina inköp.
Då är priserna lika som byggmax fast bättre kvalite.
Tråkigt då det är enda bygghandeln i Jönköping med stort sortiment av märkesgrejer. Har köpt mycket där genom åren. Visst är vissa saker dyra men tjänade mycket när jag köpte både min spikpistol och skjutdörrskarm med 20 % medlemsrabatt.
De har också bra priser och bäst sortiment av t.ex. Anza, nu får man väl köpa sina penslar på dyra färgaffärer istället 🤪.
Dåligt med andra alternativ här tyvärr, väntar fortfarande på att Bauhaus ska bygga här men det lär väl aldrig hända!
Beijer är svindyra och deras hemsida är under all kritik.
Byggmax handlar jag endast på i nödfall och de är inte ens billiga längre.
K-bygg har vi ett nästgårds men de har inte ens i närheten lika stort sortiment som K-Rauta.
Woody har inga priser eller sitt sortiment på sin hemsida.
XL-bygg som öppnade här igen för något år sedan har jag inte varit till än men kanske ska ta en sväng dit och se hur de står sig mot resten 😁.
Verkar tyvärr som de flesta vänder sig till byggfirmor och inte privatpersoner.
De har också bra priser och bäst sortiment av t.ex. Anza, nu får man väl köpa sina penslar på dyra färgaffärer istället 🤪.
Dåligt med andra alternativ här tyvärr, väntar fortfarande på att Bauhaus ska bygga här men det lär väl aldrig hända!
K-bygg har vi ett nästgårds men de har inte ens i närheten lika stort sortiment som K-Rauta.
XL-bygg som öppnade här igen för något år sedan har jag inte varit till än men kanske ska ta en sväng dit och se hur de står sig mot resten 😁.
eller amzonFruberlundslantliv skrev:
Tråkigt då det är enda bygghandeln i Jönköping med stort sortiment av märkesgrejer. Har köpt mycket där genom åren. Visst är vissa saker dyra men tjänade mycket när jag köpte både min spikpistol och skjutdörrskarm med 20 % medlemsrabatt.
Håller med, Bauhaus har en del personal som hellre står och snackar med varandra om privatsaker än att hjälpa kunder. K-rauta har bättre personal, ialf baserat på mina erfarenheterJ Jonas Gross skrev:
Supertråkigt att de lägger ned
vi har handlat det mesta till vårt hus som vi byggt själva där. Öppnade ett konto (som privatperson) med personlig säljare som vi bara behövde maila eller ringa så fixade han fram de grejer vi behövt till riktigt bra priser och snabb leverans mm. Vi har alltid haft stående 5% rabatt på allt i hela butiken och sen lite olika rabatter beroende på vilket projekt vi köpt grejer till. Det fanns förhandlingsutrymme och absolut inte priset på hyllkanten som var det man fick. Finns inte på kartan att man får det hos Bauhaus eller ännu mindre på byggmax. Och kvalitet på virke ska vi inte ens tala om.
Ganska bra sortiment och virket hade ofta bättre kvalitet än Byggmax och Bauhaus. Dock har prisnivån legat lite högre och så flyttade de för rätt många år sedan till fel sida av stan. Vore intressant att veta vilka orter som kommer att få K-bygg.13th Marine skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Det där med 5% stående rabatt tror jag är väldigt olika mellan butikerna.B Bällstabygget skrev:Supertråkigt att de lägger nedvi har handlat det mesta till vårt hus som vi byggt själva där. Öppnade ett konto (som privatperson) med personlig säljare som vi bara behövde maila eller ringa så fixade han fram de grejer vi behövt till riktigt bra priser och snabb leverans mm. Vi har alltid haft stående 5% rabatt på allt i hela butiken och sen lite olika rabatter beroende på vilket projekt vi köpt grejer till. Det fanns förhandlingsutrymme och absolut inte priset på hyllkanten som var det man fick. Finns inte på kartan att man får det hos Bauhaus eller ännu mindre på byggmax. Och kvalitet på virke ska vi inte ens tala om.
Jag har haft 15% stående på mina inköp i ett par år nu.
Hette väl att man fick 5% rak av.
Sen 10% om du handla för minst 25000 på ett år, över 50000 så fick man 15%.
Men jag har fått 15 från första krona.