Eftersom verkligheten inte alltid passar ritningen så måste jag flytta på några rör för kunna komma över till andra sidan av huset.
Jag kommer att flytta rören ca 3,5-4m ifrån den utritade placeringen. Är det okej att flytta rätt av eller måste jag börja uppdatera flöden och liknande?
Det jag markerat med grått är den befintliga övergången som jag måste flytta ca 3,5-4m. Den nya placeringen är inritat med rött och grönt... Där rött är tilluft
Det är väldigt slarvigt ritat, men jag hoppas att ni förstår principen.
Sen tillkommer det sträckan tillbaka för ventilationen till ena sovrummet. och för badrum, men det orkade jag inte rita in
Så den får ni tänka er själva...
Jag kommer att flytta rören ca 3,5-4m ifrån den utritade placeringen. Är det okej att flytta rätt av eller måste jag börja uppdatera flöden och liknande?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det jag markerat med grått är den befintliga övergången som jag måste flytta ca 3,5-4m. Den nya placeringen är inritat med rött och grönt... Där rött är tilluft
Det är väldigt slarvigt ritat, men jag hoppas att ni förstår principen.
Sen tillkommer det sträckan tillbaka för ventilationen till ena sovrummet. och för badrum, men det orkade jag inte rita in
He funkar bra. Blir inte mycket i tryckfall på den lilla sträckan
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Installera FTX, Hur göra med eternitrör?
Ventilation -
Erfarenheter av FTX i äldre hus? Tips på injustering?
Ventilation -
Kan jag ansluta röret för radon till frånluften på FTX?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Injustering av nya ventiler i 1-rörssystem
Värme allmänt -
Hutlös faktura - injustering FTX
Ventilation