Hej.
Är det någon som vet hur jag skall justera min ytterdör. Den hänger inte rätt, utan griper tag lite där uppe.

//Leif
 
Benno. skrev:
När fodren sitter på plats är det svårt att justera karmen.
Jag brukar skruva foder runt dörrar och fönster just med tanke på behov av framtida justering.
En del dörrfabrikat har viss justeringsmån i själva gångjärnen. Dels i infästningsplattan i karmen men även i "gångjärnstappen" Kan finnas en liten insexskruv på undersidan av den "runda" delen.
Annars är det den hårda vägen som gäller ;) 8)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.