Ja. Gör tvärtom på andra sidan för att inte spräcka karmen.

D
Händer inget när jag skruvar på stora ändå. Börjar tro att stora (hylsan) har gängat sönder karmen, kan det vara så? Jag tycker hylsan ser sprucken ut och gängar inte bra i karmen.

Har du foder som är spikade både i karm och vägg fungerar det inte, men det ser ju även ut som du dragit sönder gängorna i karmen redan.

• Gilla
1
  • Laddar…
daniel_se skrev:
Nu fick jag ut skruven, så hylsan ligger längre ut på karmen. Se bild.

Nu dumfråga men jag hsr gjort så många fel med denna dörren nu....om jag skruvar MOTsols med stora så hylsan roterar visst ska karmen tryckas in mot väggen då?
Mm stämmer. Skruva försiktigt så ser du direkt hur den för sig

• Gilla
PatrikJajuste
  • Laddar…
D
Har inga foder, bara fog mot vägg. Svårt att fota men visst ser hylsan sprucken ut? Vad gör jag nu tro....

Tar nog in ett proffs till detta. Jag är för yvig pch okunnig för sånt här, det blir bara mer fel ju mer jag irrar runt precis som när jag skulle justera alla shuntar :)

• Sprucken hylsa i vägg utan foder, synlig skruv och fog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borrar ett nytt hål och monterar en ny skruv. Det där hålet är ju alldeles trasigt. Är karmen limmad kan det ju vara svårt att flytta på den.

• Gilla
1
  • Laddar…
Om du ska göra karmen "större", alltså föra den mot väggen kan du också driva i en riktig spax eller liknande träskruv med försänkt skalle. Typ 8x 140. Behöver du lägger du på en planksnutt på karmen och smäller på några saftiga och drar sedan lite till på skruven.
Funkar till 95% sålänge inte karmen är skummad.

Och se till att inga kilar finns kvar.

Det är tre år sedan problemet avhandlades. Så förhoppningsvis är det löst även om återkopplingen saknas.

• Gilla
stfnlndbld och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.