Givare, kurva mm. påverkar ju inte ett enda dugg så länge shuntmotorn är urkopplad.
Undvik att vrida/tvinga motorn för hand utan ska du koppla samman det igen så är det det metallhandtaget som skall vridas in till motorns arm.
Undvik att vrida/tvinga motorn för hand utan ska du koppla samman det igen så är det det metallhandtaget som skall vridas in till motorns arm.
O hur vet jag om min motorn är vänster/höger ventil...enligt mig så borde min vara vänster öppnande ventil ,gradering går mot vänster...o då ska kopplingen skiftas i reglercentralen tydligen...stämmer min teori?
Varför koppla om nått som man får förutsätta har fungerat som det är inkopplat? Hö/Vä måste ju någon redan ha löst 
Klart du haft kallt på golvvärmen om schunten nu har varit manuellt stängd tidigare.
Har du kopplat in motorn på shuntarmen? Reglerar systemet i det läget? Låt i så fall systemet vara en tid så det får reglera in sig innan du börjar justera kurvlutningar mm.
Klart du haft kallt på golvvärmen om schunten nu har varit manuellt stängd tidigare.
Har du kopplat in motorn på shuntarmen? Reglerar systemet i det läget? Låt i så fall systemet vara en tid så det får reglera in sig innan du börjar justera kurvlutningar mm.
Har även hittat strypningarna på fördelaren, o dom va ställda på Max flöde så har dragit ner lite på dom nu iaf...o får inte lika hög framledningstemp nu men minus -7 här nu o den ligger runt 42 , känns högt ändå? Har visserligen 22 grader varmt i ena rummet så kanske behövs strypas mer ?
Klicka här för att svara