kristofer12345
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du vet väl redan vad du har beställt och ungefär vilket pris du fått? Ett konkursbo är ingen serviceinrättning, det finns inte där för dig eller andra tidigare kunders skull, det finns för att driva in maximalt med pengar till fordringsägarna.

Du får säkert svar tids nog, men tro som sagt inte att du fortfarande är en kund som kan förväntas få en viss service. Affären är stängd och både säljare och kundservice har gått hem.

Ja så vad händer dådå, om allt är stängt!? Hah!

kristofer12345
B Byggdjuret skrev:
De måste vara så många sidor eftersom allting är så noggrant ordnat, så det tar tid och scanna in alla dokument:p

(Eller så tar det tid för att advokaten har annat att bry sig om....)
Pga av att dom inte svarar mig eller? Jag tror inte det ..

kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Ja så vad händer dådå, om allt är stängt!? Hah!
Indrivningsavdelningen är öppen. Och bolaget har väl en bekräftad fordran på dig. Det enda som är stridigt är beloppet. Jag tror att det lättaste sättet för dig att få betala så lite som möjligt är att du betalar något.

I mitt tycke borde detta något vara beloppet för samma mängd enligt tidigare pris minus det du vill dra av för undermålig leverans. Betalar du det med förklaring och dokumentation på varför du betalar som du gör tror jag konkursförvaltaren släpper resten – osäkerheten i resten av fordran gör det rimligt att lägga ner den. Betalar du däremot inget alls skulle jag inte bli förvånad om konkursförvaltaren anstränger sig för att driva in hela beloppet.

• Gilla
Räknenisse och 3 till
  • Laddar…
C
Exakt. Och att svaret dröjer är absolut ingen nackdel i detta fall. Du har spelat över bollen på deras planhalva och ju längre den befinner sig där utom synhåll desto bättre för dig. Finns ingen anledning att stressa på detta alls nu.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.