D
N Nalleman64 skrev:
Jag ser inget på vare sig hemsidan eller i appen om detta och i appen finns fällkilar kvar till salu utan anmärkning.
Kanske är de som säljs nu av bättre kvalitet?
Det finns även kilar från Oregon som nog är av betydligt högre kvalitet.
Det är föregångaren som är borttagen. Verkar som den försvann jan 2025.
Kan vara annat material (dvs. plastsort), nja. Annan kvalitet? Spåret i kilen finns dock ej kvar..
https://www.konsumentverket.se/ater...allkil-risk-for-personskada-vid-tradfallning/

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det tråkiga med Julas recensioner är de modererar dem, så man kan inte skriva exakt vad man tycker.. jag försökte skriva att en sak inte var värd ordinarie pris, men ok för halva priset som jag gav, men det fick man inte skriva...
Jula är ju dock ganska ärliga jämfört med alla andra företag man kan skriva recensioner hos...

Vem är så korkad så han köper fällkilar på Jula frågade jag mig när jag läste inlägget. Gick sen ut och rotade bland trädfällningsprylarna i garaget.
Gula fällkilar på ett trä underlag, använda för trädfällning, tre enheter synliga i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, ja - minns nu att rejäla tallar fällts med dessa, så kilarna har uppenbarligen fyllt sin funktion. Tror jag behåller dem!

• Haha
statiker och 1 till
  • Laddar…
Jag har förbrukat rätt många fällkilar genom åren och har insett att plastkvalitet och utformning spelar större roll för resultatet än man kan tro. Vad för kilformat skit som helst funkar ju när allt går bra, men man fäller ju med kil just för att allt inte alltid går bra.

Favoriten just nu är faktiskt från biltema. Bra slaghållfasthet och lagom räfflade.

Det jag känt på vissa kilar är att de är orimligt lätta. Troligen ihåliga. Eller med djupa spår från båda håll. De kommer inte hålla om det behövs stor kraft. Vet dock inte om det är det som är problemet med Julas kilar. Men bilden i senaste inlägget ser ut att vara kilar med djupa spår.

F
PNO PNO skrev:
Jag har förbrukat rätt många fällkilar genom åren och har insett att plastkvalitet och utformning spelar större roll för resultatet än man kan tro. Vad för kilformat skit som helst funkar ju när allt går bra, men man fäller ju med kil just för att allt inte alltid går bra.

Favoriten just nu är faktiskt från biltema. Bra slaghållfasthet och lagom räfflade.

Det jag känt på vissa kilar är att de är orimligt lätta. Troligen ihåliga. Eller med djupa spår från båda håll. De kommer inte hålla om det behövs stor kraft. Vet dock inte om det är det som är problemet med Julas kilar. Men bilden i senaste inlägget ser ut att vara kilar med djupa spår.
Ihåliga är dom nog inte, det är snudd på plasttekniskt omöjligt. Sånt här skall inte vara i plast öht…

F fsn skrev:
Ihåliga är dom nog inte, det är snudd på plasttekniskt omöjligt. Sånt här skall inte vara i plast öht…
Just fällkilar ska vara gjorda av plast, fast de "riktiga" är solida och av bättre kvalitet. Du vill inte dra sågen i en klyvkil av stål om oturern är framme.

haha inget nytt..... hade 2st plastik kilar 1 från random kinasida 1st från kändlokal firma.. dom var idetiska och båda brast påmitten när var minus 10-15... fick jag nog och gjorden en jig så har man 100st kilar av 2x4 samma längd och höjd .... bättre dom skräpar i skogen ist för plastik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.