Nu när den funkar, vad tycker du om svetsen? Prisvärd? Är den bra?

T Troberg skrev:
Nu när den funkar, vad tycker du om svetsen? Prisvärd? Är den bra?
Har bara testat på ett lite metalstycke ännu…

Men den är ju galet billig.

Ska man göra enklare jobb som jag gjort (svetsat en ny subframe på en hoj) så funkar den säkert kalas!

• Motorcykel utan bakhjul i garage, verktyg och delar spridda på golvet, annan motorcykel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Motorcykel Triumph i garage med däck och verktyg runt omkring. Ounderhållsstil med öppen dörr.
    Skapa konto
  • Garage med motorcyklar, en sportcykel demonterad, KTM Freeride, verktyg, utrustning i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Troberg och 1 till
  • Laddar…
F
Unodatt Unodatt skrev:
Nej jag är helt seriös!
Min första svets hade jag ingen strömbrytare i mataren så jag hade ingen aning.

Lika mycket som alla andra tagit för givet att all visste att mataren även kopplar på ström… du är den första som informerat om denna detalj.

Så tack!
Var den svetsen verkligen en MIG/MAG? Jag har helt klart för mig att standarder säger att MIG/MAG måste vara strömlös tills man aktiverar en avtryckare och jag har aldrig sett nåt annat. Det blir även rätt krångligt med gas och trådmatning om den inte triggas innan svetsbågen. Det är inte så att du minns fel och din gamla Stanley var en pinn-svets?

• Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
Oavsett vad. Har aldrig sett nån mig/mag som inte har strömbrytare i handtaget. Att den kanske har spänning på tråden är ju en sak men hur matas tråden om man inte aktiverar nånting då?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.