Hej. Jag undrar om någon har koll på säkringen, 10 eller 16A. Hittar inget om det i specifikationerna eller manualen.

F
håkanrune håkanrune skrev:
Hej. Jag undrar om någon har koll på säkringen, 10 eller 16A. Hittar inget om det i specifikationerna eller manualen.
Kör du kontinuerligt i flera minuter på full effekt så kommer du till slut att poppa en 10A men du har inte kapacitet att svetsa på det sättet så 10A kommer att räcka.

Tänkte ev skaffa mig en men har i dagsläget ingen 16A. Ska bara hobbysvetsa lit så då ska 10an väl räcka. Tack.

• Gilla
Eld
  • Laddar…
F
håkanrune håkanrune skrev:
Tänkte ev skaffa mig en men har i dagsläget ingen 16A. Ska bara hobbysvetsa lit så då ska 10an väl räcka. Tack.
det kommer att gå om du undviker förlängningssladdar och inte är extremt långt från din central.

Inga skarvsladdar, den är ju liten och nätt så det blir att flytta runt.

Om inte annat så lär du väl märka det… 😬😬

T Tippler skrev:
Det går perfekt, svetsen fungerar riktigt bra, åtminstone vad jag kan se som nybörjare. Blev en liten kick igen att svetsa, har sedan tidigare en äldre MIG (ESAB) som väger närmare 60kg och går på 400V, samt en MMA Luna som också ligger runt 50-60kg, tyvärr så blir det ett så stort projekt när man skall svetsa med dessa och då tar man oftast fram gassvetsen istället. Var lite därför jag ville få en liten smidig svets för hobbybruk. Jag är helnöjd med Meec Multi 130 svetsen.
Hej,

Jag har samma problem men kopplat enligt alla konstens regler.

MIG tänder inte.
JULA har haft den inne och svetsat på samma metalstycke som är på filmen.

Jag får den inte att tända.
Detta är den 3:e svetsen efter reklamationer.

Är jag dum i huvet?? 😂
Snälla hjälp!!!

G
Har du testat koppla som grabben i denna video?

Trycker du in knappen ordentligt på handtaget? Det är 2 steg. Steg 1 startar gasen, steg 2 tråd + ström.

• Älska
Unodatt
  • Laddar…
G Gooli skrev:
Har du testat koppla som grabben i denna video? [media]
Tack för svar.

Ja, jag har kopplat både som honom och även testat med omvänd polaritet.

Den tänder ju som sagt på TIG och STICK så det är rätt kopplat rent logiskt…?

L largab skrev:
Trycker du in knappen ordentligt på handtaget? Det är 2 steg. Steg 1 startar gasen, steg 2 tråd + ström.
Du är fanimej en ängel @largab! Under 10 månaders tid så har INGEN sagt att det sitter en strömbrytare i handtaget!?!?

Jag har tidigare svetsat med en Stanley och den tände så for den kom i kontakt.

Tack snälla för att du engagera dig!
Ha en magisk söndagskväll! 🙏🏼

• Haha
  • Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
Unodatt Unodatt skrev:
Du är fanimej en ängel @largab! Under 10 månaders tid så har INGEN sagt att det sitter en strömbrytare i handtaget!?!?

Jag har tidigare svetsat med en Stanley och den tände så for den kom i kontakt.

Tack snälla för att du engagera dig!
Ha en magisk söndagskväll! 🙏🏼
Är du ironisk eller inte?

Jag behöver uppenbarligen kalibrera sensorn här... 😂

• Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Jag gissar på inte baserat på videon - verkade inte mata tråd och scratch-tig tänder väl som MMA. Trist att det behövdes tre reklamationer för att komma fram till det

Jag hade själv lite strul i början. Gick från en gammal Luna (fr 1981) som bara hade 1 brytarläge (gas+ström samtidigt). Min jula tände lite stokastiskt beroende på hur jag tryckte. Till slut så insåg jag att man skulle nypa mera för att få den att tända. Hörde ju gasen och för Lunan räckte det.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är du ironisk eller inte?

Jag behöver uppenbarligen kalibrera sensorn här... 😂
Nej jag är helt seriös!
Min första svets hade jag ingen strömbrytare i mataren så jag hade ingen aning.

Lika mycket som alla andra tagit för givet att all visste att mataren även kopplar på ström… du är den första som informerat om denna detalj.

Så tack!

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.