22 786 läst ·
33 svar
23k läst
33 svar
Jula Multi130 Svets Trasig eller gör jag något fel?
Kör du kontinuerligt i flera minuter på full effekt så kommer du till slut att poppa en 10A men du har inte kapacitet att svetsa på det sättet så 10A kommer att räcka.håkanrune skrev:
Om inte annat så lär du väl märka det… 😬😬
Hej,T Tippler skrev:Det går perfekt, svetsen fungerar riktigt bra, åtminstone vad jag kan se som nybörjare. Blev en liten kick igen att svetsa, har sedan tidigare en äldre MIG (ESAB) som väger närmare 60kg och går på 400V, samt en MMA Luna som också ligger runt 50-60kg, tyvärr så blir det ett så stort projekt när man skall svetsa med dessa och då tar man oftast fram gassvetsen istället. Var lite därför jag ville få en liten smidig svets för hobbybruk. Jag är helnöjd med Meec Multi 130 svetsen.
Jag har samma problem men kopplat enligt alla konstens regler.
MIG tänder inte.
JULA har haft den inne och svetsat på samma metalstycke som är på filmen.
Jag får den inte att tända.
Detta är den 3:e svetsen efter reklamationer.
Är jag dum i huvet?? 😂
Snälla hjälp!!!
Du är fanimej en ängel @largab! Under 10 månaders tid så har INGEN sagt att det sitter en strömbrytare i handtaget!?!?L largab skrev:
Jag har tidigare svetsat med en Stanley och den tände så for den kom i kontakt.
Tack snälla för att du engagera dig!
Ha en magisk söndagskväll! 🙏🏼
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Är du ironisk eller inte?Unodatt skrev:
Jag behöver uppenbarligen kalibrera sensorn här... 😂
Jag hade själv lite strul i början. Gick från en gammal Luna (fr 1981) som bara hade 1 brytarläge (gas+ström samtidigt). Min jula tände lite stokastiskt beroende på hur jag tryckte. Till slut så insåg jag att man skulle nypa mera för att få den att tända. Hörde ju gasen och för Lunan räckte det.
Nej jag är helt seriös!Dan_Johansson skrev:
Min första svets hade jag ingen strömbrytare i mataren så jag hade ingen aning.
Lika mycket som alla andra tagit för givet att all visste att mataren även kopplar på ström… du är den första som informerat om denna detalj.
Så tack!