154 427 läst ·
620 svar
154k läst
620 svar
Jula kräver intyg före köp av VP
Det har ingått väggstativ till båda jag köptF Festlund skrev:Nja, visst att det är skillnad men motsvarande pump kostar på Jula 6.990:- och sen behöver du tilläggsköpa väggstativ eller markstativ för utedelen samt täckkanaler för rören + isolering utöver dom verktyg du behöver köpa till för att lösa det.
Så visst finns det tusenlappar att tjäna, men att säga att du har 10.000 kvar är grovt felaktigt om du börjar räkna på det.
Säg att du har 4-5.000 kvar efter tilläggen, visst är det pengar men du ska även utföra allt arbete på det. Den skillnaden kan vara värt det för vissa, men man bör jämföra äpplen mot äpplen om man ska jämföra pump.
Skillnaderna i pris med ökat ROT är mindre än man tror.
Det gör det kanske till alla...
Nice, typ det jag är inne på också. Har du länk eller har den slutat säljas?Farstatjej90 skrev:
Yes den var den jag hittade med. Visst är 1300 inte hela världen men det känns bara lite onödigt för att använda en gång. Tror inte begagnatmarken är så poppis, men vet ej.Krilleman skrev:
Om någon i Göteborgsområdet har att hyra ut skulle jag vara intresserad!
Kinapumparna verkar vara förifyllda men inte QC, utan vanlig hylsa.GlennB skrev:
Det finns flera olika, du kan vara söka på Amazon och ta en runt 5000 kr. Det är samma skit men olika "märken"....N naikon skrev:Nice, typ det jag är inne på också. Har du länk eller har den slutat säljas?
Yes den var den jag hittade med. Visst är 1300 inte hela världen men det känns bara lite onödigt för att använda en gång. Tror inte begagnatmarken är så poppis, men vet ej.
Om någon i Göteborgsområdet har att hyra ut skulle jag vara intresserad!
Kinapumparna verkar vara förifyllda men inte QC, utan vanlig hylsa.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 664 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 664 inlägg
Det brukar vara tillbud på billiga maskiner på polarpumpen ibland.N naikon skrev:
Montera en in till stugan till sonen, 7995 med installation.
Ser den kostar idag 10300 med installation.
Men de har erbjudanden ibland.
Den är ju jula kvalité.
Då satte dom upp med konsoler alla täck kåpor.
Sen satte jag in en panasonic och de ligger på 15000 med installation.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Om jag inte minns fel så befinner du dig i Norge (?) och där har ordet tillbud en annan betydelse än i Sverige. I Norge är det väl mer "erbjudande" medan betydelsen i Sverige är "olycka, med risk för skador, men där det gick bra". Jag gissar att du menar tillbud med den norska betydelsen. 🙂H Hallerudsbo skrev:
Beroende på vilken pump du vill ha, yta den ska klara, ljudnivå mm. Kolla hos t ex Bauhaus. De har bland annat Panasonics pumpar och fast pris på installationen. Jag köpte två enklare Panasonic därifrån med installation. Landade på under 16000kr per styck.N naikon skrev:
Även i Sverige betyder tillbud, erbjudande.Fairlane skrev:
https://sv.wiktionary.org/wiki/tillbud
https://www.saob.se/artikel/?seek=tillbud&pz=1
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 664 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 664 inlägg
Nja nej bor i Sverige men jobbar Norge.Fairlane skrev:
Men ja det stämmer som du säger. Kampanj är väl rätt då 😂
Har man jobba Norge i 23 år så blir det mycket svorsk i språket.
Medlem
· Stockholms län
· 606 inlägg
Om det är någon som funderar på vacuumpump så köp en double stage då den oftast suger betydligt bättre:
https://www.amazon.se/Vacuum-Condit...9560&sprefix=vaccumpump+double,aps,76&sr=8-13
https://www.amazon.se/Vacuum-Condit...9560&sprefix=vaccumpump+double,aps,76&sr=8-13
Märkligt att folk hittar märkespumpar med installation för typ 15k, när jag kollat runt bland firmorna verkar det börja på ca 30k. De jag vill ha landar ofta på 40k med installation, vilket är lite väl saftigt.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Kollade efter en twinsplit, skulle ersätta de jag har, hittade en för 24500 komplett men måste ja godkänd installatör
Hittade en lokalt men då skulle de beställa den och totalpriset landade på 65000
Snacka om timpenning, max en halvdags jobb
Hittade en lokalt men då skulle de beställa den och totalpriset landade på 65000
Snacka om timpenning, max en halvdags jobb
Men har jula krav på intyg så går nog det före. Jula kan nog neka försäljning om de strider mot kravenP peter_73 skrev:
Köp pumpen i det landet istället då liksom
Hur svårt ska det vara att bara acceptera vissa saker