Byggahus.se
Jag har försökt hitta Josef Franks tapet Eldblomman som NonWoven-tapet (EasyUp, QuickUp, ...) men har inte lyckats. Finns den som NonWoven överhuvudtaget?

Ingen som vet?

Tapet nr 19105
Namn: Eldblomman
Tillverkare: Boråstapeter
Tryckår: Nyproduktion
Storlek: 10.05 X 0.53 m
Bakgrundsfärg: Röd
Övriga färger: Vit, Blå, Grön, Beige
Klister: Hernia 1870
Struktur: Papperstapet, slät
Kantskuren: Ja
Vattenfast: Ja
Rapport: 53 cm
Beställningsvara
Leveranstid*: Ca 7-10 dagar
Mönstret ursprungligen ritat av Josef Frank för Norrköpings Tapetfabrik på 1940-talet.

Jag vet inte men antar att nytillverkaren känner till det mer ovan - även jag har tänkt mig inreda var sovrum med Josef Franks tapeter och den stuga vi har idag sedan 76 har en vacker 50-tals stol med motiv av Josef liksom är inköpt av en Norrköpingare. Så signum för denna stuga vi bygger liksom känns naturligt att återkopplas med Frank.

Ditt val liksom Vårklockor där t o m en klädhängare är inköpt på loppis till tapeten är självklara val till stugan men det ska även finnas en tuff gul variant som jag tänkt mig.

Låt mig få veta vad du får fram och lycka till med en snyggt val. Det var ju snyggt att se denna i bygglov förra året.

AndreasElin skrev:
Jag har försökt hitta Josef Franks tapet Eldblomman som NonWoven-tapet (EasyUp, QuickUp, ...) men har inte lyckats. Finns den som NonWoven överhuvudtaget?
Nix

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.