Vet du namnet på tillverkaren?P POP på flata skrev:Det finns olika modeller på Jormspisen. Den tillverkades här i Strömsund. En del hade 2 st glasluckor och vissa hade en stor. Kolla att ni har plåten i eldningsutrymmet för den ser till att elden inte går rakt upp. Min har löstagbara galler och dom tar jag bort på vintern för att få bättre fart på varmluften mellan plåtytterdel och stålspisen[bild]
jag har kommit över några bilder om Jorm spisen, säger inte mycket men alltid något
jag vet inte om jag skrivit det i tråden, men jag bad om en offert på ny kamin, kaminen kostade ca 35000 kr, sedan då kaminen är i källaren så blir det lite längre skortsen (suterränghus). Totalt skulle det gå på närmare 90 tkr efter rotavdrag. Så jag tackade nej, skall kolla med annan leverantörT Tommy12345302 skrev:ja, tyvärr verkar det vara väldigt dyrt. Jag skall be om en offert. Jag funderar lite på göra jobbet själv, det enda steg som verkar riktigt svårt är skorstenen vid taket och få det tätt (vilket iof även proffsen verkar ofta ha problem med) Men en offert blir det. Hittar du manualen så vore det guld!
hej kan du lägga upp hela manualen? jag börjar fundera på behålla min spis men sätta någon slags lösning som gör att jag tar luften utifrånD Dabby1000 skrev:Jag har en manual men stången på framsidan finns inte med i den tyvärr.
men med tanke på var spjället sitter å tror jag det bara används till att reglera luft till dom små
fyrkantiga hålen på framsidan.(se bild3)
Är däremot spjället på baksidan kopplat utsidan av huset(se bild1) så tar den in luft utifrån.
Principskiss (bild2)
Klicka här för att svara