2 804 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Jordvärme på grannens tomt
Köpte ett hus för några år sedan och efter köpet fick jag reda på att jordvärmen gick in över grannes tomt. Ägaren till tomten är en släkting till den jag köpte huset av. Jordvärmen är nedgrävd på 80-talet och det finns inga skrivna servitut på att det är nedgrävt jordvärme på aktuell tomt. Nu vill kommunen köpa tomten som jordvärmen ligger på och bygga hus. Det finns inget klart men dom har gått ut med info till närliggande grannar att dom planerar att köpa och bygga.
Hur ser rättsläget ut? Ska man informera kommunen redan nu?
Hur ser rättsläget ut? Ska man informera kommunen redan nu?
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Du kan ju utöver att informera kommunen göra upp med nuvarande ägare till tomten att ni registrerar ett servitut. Kostar en adm. avgift på typ 800kr.
Klicka här för att svara
