I morse vaknade jag sådär vid 6.30 av att Per och Ludvig var uppe och pratade om jordskalv. Hela huset hade skakat. Per trodde först att det var ett riktigt tungt lastat tåg. Järnvägen ligger ca 200 meter härifrån, fågelvägen. Men sedan mäkte Per att rörelsen gick från öst till väst, inte i nord-sydlig riktning som järnvägen går. Själv sov jag genom hela skalvet ...
När vi knäppte på TVn sa de på nyheterna att det hade varit ett jordskalv med 4,7 på Richterskalan.

Du kan läsa blogginlägget här: Jordskalv - sprickor i huset?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.