Hejsan jag har fått väldigt många jodklumpar på min gräsmatta nu efter vintern.
Jag undrar om det är något man ska göra åt saken, eller det är naturligt och försvinner av sig själv ?

• Gräsmatta med jodklumpar nära träterrass och gunga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle tro att det är daggmaskarna som gräver under din gräsmatta. Ta det lugnt, det löser sig själv.

• Gilla
gustavholm och 3 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Skulle tro att det är daggmaskarna som gräver under din gräsmatta. Ta det lugnt, det löser sig själv.
Haha okej!
har en robotgräsklippare ska jag låta den vänta att köra tills klumparna är borta ?
Just nu kör den inte då det är frostvakt och den kör inte om det är under 7 grader

gustavholm gustavholm skrev:
Haha okej!
har en robotgräsklippare ska jag låta den vänta att köra tills klumparna är borta ?
Just nu kör den inte då det är frostvakt och den kör inte om det är under 7 grader
Spontant tycker jag du ska låta klipparen vila fram till mars/april, ingen idé att låta den köra runt under vinterperioden. De flesta (alla) har ställt undan sina klippare nu, grästillväxten är liten även om du befinner dig i södra Skåne.

Jordkullarna kommer att försvinna av sig själv. Maskarna gör god nytta genom att lufta jorden.

• Gilla
gustavholm
  • Laddar…
E etompau skrev:
Spontant tycker jag du ska låta klipparen vila fram till mars/april, ingen idé att låta den köra runt under vinterperioden. De flesta (alla) har ställt undan sina klippare nu, grästillväxten är liten även om du befinner dig i södra Skåne.

Jordkullarna kommer att försvinna av sig själv. Maskarna gör god nytta genom att lufta jorden.
Tack för snabba och bra svar 👍

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.