1 080 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Jordkabel storlek
Ligger huvudledningen i rör eller direkt i mark?
Beroende på vilket system du skall använda kan det finnas behov att dra kablar mellan platsen där solcellsanläggningen finns och mätarcentralen. T.ex. FerroAmp behöver ha övervakning med strömtrafos där. Avståndet är oftast inget problem, utan det är själva dragningen av kabeln som kan ställa till huvudvärk.
Beroende på vilket system du skall använda kan det finnas behov att dra kablar mellan platsen där solcellsanläggningen finns och mätarcentralen. T.ex. FerroAmp behöver ha övervakning med strömtrafos där. Avståndet är oftast inget problem, utan det är själva dragningen av kabeln som kan ställa till huvudvärk.
Direkt i markO Oldfart skrev:Ligger huvudledningen i rör eller direkt i mark?
Beroende på vilket system du skall använda kan det finnas behov att dra kablar mellan platsen där solcellsanläggningen finns och mätarcentralen. T.ex. FerroAmp behöver ha övervakning med strömtrafos där. Avståndet är oftast inget problem, utan det är själva dragningen av kabeln som kan ställa till huvudvärk.
Då är det väl förutsett med den dimensionen och samtidigt behöver du knappast några ytterligare kablar. Eventuell nätverkskabel kan du lägga enkelt oavsett var matningen ligger om det behövs.H Hymas7 skrev:
Nätverk eller annan svagströms kommunikation är det ju helt fritt att pillra med själv.
Så det kan du dra på helt valfritt sätt, om det behövs någon sådan.
Om du gör det, fundera på framtida behov, kanske nätverk ute i garaget kan vara bra att förbereda med ytterligare en kabel, t.ex.
Så det kan du dra på helt valfritt sätt, om det behövs någon sådan.
Om du gör det, fundera på framtida behov, kanske nätverk ute i garaget kan vara bra att förbereda med ytterligare en kabel, t.ex.
Klicka här för att svara
