Hej!

Om man ska ha en jordfräs, lite större för att fräsa upp hela gräsmattan, ska man ha en som har fräsen där fram eller en sån som hänger bakom?
 
Personligen föredrar jag modellen som hänger bakom men det finns lika många som förespråkar den andra...
Jag tycker att man får en bättre gång och smidigare hantering, nackdelen är att de oftast blir lite bökigare att svänga runt.

//Unigas
 
Om du ska fräsa upp gräsmattan så ska det vara en stor och tung jordfräs. De enklare ( mindre) knäcker du växellådan i. Jordfräs är väl egentligen fel verktyg att börja med, hyr istället först en sådan som lyfter upp/kapar gräs svålen och sedan rullar upp den framför dig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.