1 116 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Jobba med Bygglov
Hej alla,
Jag läser till byggingenjör och många bekanta har frågat mig om hjälp med deras bygglov. Några behöver tips eller lite hjälp och för andra har jag gjort hela bygglovs ansökan till de, från start till slut.
Så jag tänkte varför börjar jag inte göra det som en sido jobb för att få in lite pengar. Sen började jag tänka, är det olagligt för mig att jobba och göra andras bygglovsritningar / arkitektritningar (planritning, fasadritning, sektionsritning och situationsplan)? eller behöver man nåt certifikat?
Jag kanske är lite nojig just nu, men jag började bara tänka på det.
Tack
Jag läser till byggingenjör och många bekanta har frågat mig om hjälp med deras bygglov. Några behöver tips eller lite hjälp och för andra har jag gjort hela bygglovs ansökan till de, från start till slut.
Så jag tänkte varför börjar jag inte göra det som en sido jobb för att få in lite pengar. Sen började jag tänka, är det olagligt för mig att jobba och göra andras bygglovsritningar / arkitektritningar (planritning, fasadritning, sektionsritning och situationsplan)? eller behöver man nåt certifikat?
Jag kanske är lite nojig just nu, men jag började bara tänka på det.
Tack
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 793 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 793 inlägg
Bra att tänka på att konstruktionsritningar är juridiskt bindande så står ditt namn på ritningen, det byggs enligt ritningen och att det skulle ske en olycka pga konstruktionsfel så kan du dömmas.
Men känner du dig säker på ditt jobb innan färdig utbildning så kör på!
Men känner du dig säker på ditt jobb innan färdig utbildning så kör på!
Klicka här för att svara