159 314 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Det är skillnad på att köpa en öl och att köpa en hantverkartjänst. Jag skulle bli ganska sur om jag beställde en huset öl på tapp och de kom in med en öl för 190 kr.L lars80 skrev:Ehh, nej?
Om du beställer en öl på krogen, behöver dom upplysa dig om vad den kostar innan dom serverar?
Det finns ingen upplysningsskyldighet såvida du inte kan presentera en lag som säger det?
Däremot så är det bra att upplysa innan men det är en annan femma.
Vad gäller för den nystartade företagaren som tar sin första kund som kanske anlitat hantverkare 100tals ggr?
Vi skulle säker ha roligtGrizzlybjörnen123 skrev:
ah ok,
Jag blev debiterad för servicebil, resa till och från arbetsplatsen plus resa för att komplettera kabel på ahlsell för listpriset.
Har du NV1x 5g6 i bilen som standard?
Gör han kanske om det är grannen han ska tillGrizzlybjörnen123 skrev:
Kan dock tillägga att när rörmokaren som bodde tvärs över vägen skulle hjälpa mig med både akuta och planerade jobb så tog han servicebussen från sin infart till min infart..
Betalade gladeligen den kostnaden eftersom han hade allt han behövde för att fixa det jag behövde ha gjort
Nu är han dock pensionerad sen några år, så jag får se vilken firma (om någon) jag anlitar för att dra om mina radiatorrör..
Jag frågar alltid om priset innan om det inte är jävligt brottom, så jämförelsen är dålig.Grizzlybjörnen123 skrev:
Men bättre jämförelse är om jag frågar vad ölen kostar och får svaret 69 kr men sen när notan kommer så står det 79 kr.
Är du dum i huvudet skriker bartendern. DET ÄR JU HYRA FÖR GLASET!!
Självklart, jag har en 1000 metersrulle på taketD Derbyboy skrev:
Nä, varför skulle jag ha det, och vem har det?
Har du toaletten med dig i bilen när du åker omkring?
Bussig granne att fakturera en obefintlig kostnad.Violina skrev:
Gör han kanske om det är grannen han ska till
Kan dock tillägga att när rörmokaren som bodde tvärs över vägen skulle hjälpa mig med både akuta och planerade jobb så tog han servicebussen från sin infart till min infart..
Betalade gladeligen den kostnaden eftersom han hade allt han behövde för att fixa det jag behövde ha gjort
Nu är han dock pensionerad sen några år, så jag får se vilken firma (om någon) jag anlitar för att dra om mina radiatorrör..![]()
Grannen kanske kan hjälpa dig trots att han är pensionär.Violina skrev:
Gör han kanske om det är grannen han ska till
Nu är han dock pensionerad sen några år, så jag får se vilken firma (om någon) jag anlitar för att dra om mina radiatorrör..![]()
Derbyboy kanske är i branschen då han inte är elektriker (som tur är)
Obefintlig?D Derbyboy skrev:
Det är den väl ändå inte?
Menar du att det hade varit att föredra att istället betala honom för jourtiden det tar att åka och handla det jag behöver, när det kanske inte ens finns någon affär som har dessa grejer som är öppen???
Nädu, så dum kan inte ens du vara.
Nä, han kom en gång efter att han pensionerat sig (midsommarafton, totalstopp i avloppet) och sa den gången att det "bara var för att vi är grannar" så det tror jag inteGrizzlybjörnen123 skrev:
Derbyboy, har du fått leveransen från elbutik?