Skumpe
H Henkan- skrev:
Även infrastrukturinvesteringar är inflationsdrivande, både genom företags konsumtion och genom att pengarna landar i privatpersoners fickor genom löner och vinster från företagen som fått pengarna.
Men då hade vi ju alla fall kunnat bygga kraftverk för pengarna.

• Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Men då hade vi ju alla fall kunnat bygga kraftverk för pengarna.
DET säger jag inte emot.

Ja, det där var ju en mysig pratstund med Jimmie Åkesson... Och helt jävla meningslös!

Jag skiter väl i om han har vuxit upp si eller så, om han fixar och donar hemma eller inte. Jag är inte intresserad av att lära känna honom som människa för vi ska aldrig umgås.

Däremot är han politiker på riksnivå och det hans parti står för kan ju vara av intresse, inte minst eftersom vi har ett stundande val. Vet inte om Byggahus missat det, men det här lilla "inslaget" bidrog ju inte på något som helst sätt att hjälpa till att skapa en bild av Sverigedemokraternas agenda så att vi i slutänden vet vad de olika partierna avser att göra med Sverige om de kommer till makten.

Vilken tur att vi har SVT med sitt public service-uppdrag och TV4 därtill som trots sitt kommersiella syfte är respektabelt seriösa när Byggahus åstadkommer mög av det här meningslösa slaget.

För tydlighetens skull vill jag bara påpeka att jag är lika ointresserad av Magdalenas, Ulfs, Ebbas, Johans, Nooshis, Märtas eller Pers altaner, verandor, pooldäck eller annat villaskit!

Politik handlar om livet för oss alla på lång sikt; förändring, utveckling, förbättring, rättvisa, trygghet, jämlikhet, säkerhet, stabilitet o s v i all oändlighet.
Byggahus har uppenbarligen inte den kompetens som krävs för att åstadkomma annat än puttriga "Sån här är jag"-reportage när det gäller politik. Man kan ju inte låta bli att undra om det t o m finns en tacksamhet mot intervjupersonen som ställer upp i ett sådant här sammanhang?

Vad är egentligen syftet med artikeln med tanke på vad den gav, vad har vi att vänta oss???
Svensk damtidning eller Hänt i veckan täcker väl redan sådan här skit utan att Byggahus behöver lägga resurser på det?
//Ronnie

• Gilla
  • Haha
ullemont och 10 till
  • Laddar…
T tobiast skrev:
Pooldäck klassiskt. Bland politiker och deras näringslivsvänner i Sthlm kanske.

Ett grundproblem i skendemokratin är politikernas höga löner, arvoden och förmåner som undantar dom från den ekonomiska verkligheten för majoriteten invånare. Hade politikerna själva drabbats i lika hög grad som folket i allmänhet så hade också adekvata åtgärder tvingats fram utan dröjsmål. Dessutom hade inte de korkade beslut som skapar problemen tillkommit lika ofta som vi vant oss vid.
Förmodligen. Men med lägre löner kommer en ökad korruption och än mer styrd politik av kapitalet. Tycker heller inte att deras roll (ministrar) ska ha för lite betalt. Man är jäkligt utsatt och hela ens liv kan vändas upp och ner. Är man oduglig ska man bytas ut. Men en bra minister är enligt min mening väl förtjänt av sin höga lön.

• Gilla
pappel
  • Laddar…
Väntar med spänning på reportaget med ebba busch!
-esbjörns trall var pissdåligt utförd så det ligger en stämningsansökan på detta, dolt fel! ☺️

• Haha
  • Gilla
Nilstyko och 12 till
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Förmodligen. Men med lägre löner kommer en ökad korruption och än mer styrd politik av kapitalet. Tycker heller inte att deras roll (ministrar) ska ha för lite betalt. Man är jäkligt utsatt och hela ens liv kan vändas upp och ner. Är man oduglig ska man bytas ut. Men en bra minister är enligt min mening väl förtjänt av sin höga lön.
Fast ministrar får aldrig avgå de bara får ta timeout sedan är de tillbaka igen i ny roll.

• Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Nu gäller det ju elpriser som påverkar i södra delarna av landet... då blir allt viktigare.
Hade det varit Norrland hade rådet varit att flytta...

/ATW
Ni har åtminstone rättvis prissättning i Sverige med fyra olika elområden. Nu får de södra områdena som lever på norrlänsk elproduktion betala högre priser. Så ska det vara. Här i Finland tvingas övriga landet att betala dyrt för Helsingforsregionens elbehov och underkapacitet. Resten av landet har överproduktion av el men vad hjälper det. Tycker nog stadsregionerna som röstat fram klimatpartierna borde betala för de höjda elpriserna.

• Gilla
lodin92 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast ministrar får aldrig avgå de bara får ta timeout sedan är de tillbaka igen i ny roll.
Ja det är beklagligt. Vi har ett antal ministrar som borde ha gjort sitt. Att man inte förstår när förtroendet är förbrukat är för mig ett mysterium.

• Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Ja, det där var ju en mysig pratstund med Jimmie Åkesson... Och helt jävla meningslös!

Jag skiter väl i om han har vuxit upp si eller så, om han fixar och donar hemma eller inte. Jag är inte intresserad av att lära känna honom som människa för vi ska aldrig umgås.

Däremot är han politiker på riksnivå och det hans parti står för kan ju vara av intresse, inte minst eftersom vi har ett stundande val. Vet inte om Byggahus missat det, men det här lilla "inslaget" bidrog ju inte på något som helst sätt att hjälpa till att skapa en bild av Sverigedemokraternas agenda så att vi i slutänden vet vad de olika partierna avser att göra med Sverige om de kommer till makten.

Vilken tur att vi har SVT med sitt public service-uppdrag och TV4 därtill som trots sitt kommersiella syfte är respektabelt seriösa när Byggahus åstadkommer mög av det här meningslösa slaget.

För tydlighetens skull vill jag bara påpeka att jag är lika ointresserad av Magdalenas, Ulfs, Ebbas, Johans, Nooshis, Märtas eller Pers altaner, verandor, pooldäck eller annat villaskit!

Politik handlar om livet för oss alla på lång sikt; förändring, utveckling, förbättring, rättvisa, trygghet, jämlikhet, säkerhet, stabilitet o s v i all oändlighet.
Byggahus har uppenbarligen inte den kompetens som krävs för att åstadkomma annat än puttriga "Sån här är jag"-reportage när det gäller politik. Man kan ju inte låta bli att undra om det t o m finns en tacksamhet mot intervjupersonen som ställer upp i ett sådant här sammanhang?

Vad är egentligen syftet med artikeln med tanke på vad den gav, vad har vi att vänta oss???
Svensk damtidning eller Hänt i veckan täcker väl redan sådan här skit utan att Byggahus behöver lägga resurser på det?
//Ronnie
Det var ju tråkigt att du inte gillar att läsa om hur partiledarna bor och hemmafixar, men vi är alla olika. Personligen tycker jag att det är superintressant att veta vad de har för bakgrund och erfarenheter av boende och hemmafix. Att döma av hur många som läser artiklarna så är det fler än jag som tycker det.

Ja, vi kommer att gå igenom alla partiledarnas personliga erfarenheter av boende och hemmafixande. Näst på tur är Per Bolund, efter det Ebba Busch.

Syftet? Få dem att förstå att bostadspolitik är viktigt, att vi är många som tycker det. Om de läser och diskuterar här så ser de vilka dagliga problem folket har med att få pengarna att räcka till el, dyra hantverkare och vad det innebär att söka krångliga bygglov, med mera, med mera.

Här kan du läsa mer om partiernas bostads- och energipoltitik: https://www.byggahus.se/sa-vill-par...risten-och-andra-heta-bostadspolitiska-fragor

Testa vilket parti som för den bostadspoltik du vill se: https://www.byggahus.se/valkompass2022

Och på söndag 28/8 mellan 20-22 kan du debattera med partiernas bostadspoltiska talespersoner i delforum Bostadspolitik: https://www.byggahus.se/forum/forums/bostadspolitik.148/

Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 16 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det var ju tråkigt att du inte gillar att läsa om hur partiledarna bor och hemmafixar. Men vi är alla olika. Personligen tycker jag att det är superintressant att veta vad de har för bakgrund och erfarenheter av boende och hemmafix. Att döma av hur många som läser artiklarna så är det fler än jag som tycker det.

Kompetent, intressant dokumentation/prisjämförelse för de olika fabrikanterna!

Ja, vi kommer att gå igenom alla partiledarnas personliga erfarenheter av boende och hemmafixande. Näst på tur är Per Bolund, efter det Ebba Busch.

Syftet? Få dem att förstå att bostadspolitik är viktigt, att vi är många som tycker det. Om de läser och diskuterar här så ser de vilka dagliga problem folket har med att få pengarna att räcka till el, dyra hantverkare och vad det innebär att söka krångliga bygglov, med mera, med mera.

Här kan du läsa mer om partiernas bostads- och energipoltitik: [länk]

Testa vilket parti som för den bostadspoltik du vill se: [länk]

Och på söndag 28/8 mellan 20-22 kan du debattera med partiernas bostadspoltiska talespersoner du delforum Bostadspolitik: [länk]

Håller med Marlen. Detta perspektiv tillför något nytt för den som är intresserad. Att lyssna på vad politikerna vill kan man göra på många ställen. Men faktum är att vad som sägs, särskilt i en valrörelse inte borde påverka rösterna så mycket. vill man veta vad ett parti vill, kolla istället deras budget och hur de agerat under föregående mandatperiod.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Håller med Marlen. Detta perspektiv tillför något nytt för den som är intresserad. Att lyssna på vad politikerna vill kan man göra på många ställen. Men faktum är att vad som sägs, särskilt i en valrörelse inte borde påverka rösterna så mycket. vill man veta vad ett parti vill, kolla istället deras budget och hur de agerat under föregående mandatperiod.
Bra att kolla budget och tidigare agerande. Ett annat tips är att läsa partiprogrammen. Där finns kärnan i partiernas vilja.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Byggahus.se har ställt 7 frågor till var och en av partiledarna inför Valet 2022. Hur bor de och är de hemmafixare? Här börjar vår artikelserie om partiledarnas bostad. Först att svara på våra frågor är Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson.

Du kan läsa artikeln här: Jimmie Åkesson: ”Jag har gjort de klassiska sakerna som altan och pooldäck”

P Pysslarn skrev:
Ja, SVT är i en helt annan klass då det gäller bevakning av politik och val...
Jättebra, jätteneutralt, verkligen!
Eller som de säger själva:
"SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet."
Ta bara en titt på den den här fina sammanfattningen av valvakan EU-valet 2014

• Gilla
onesnack och 3 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Ni har åtminstone rättvis prissättning i Sverige med fyra olika elområden. Nu får de södra områdena som lever på norrlänsk elproduktion betala högre priser.
Skall det vara dyrare för norrlänningar att se på TV-program som producerats i Stockholm?

• Gilla
JRS75
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.