O
elmont skrev:
Är det nått jag inte förstått, för mig spelar det ingen som helst roll på vilken sida JFB sitter
I praktiken kan det väl vara mer eller mindre praktisk om den skall in i en befintlig central men bygger man en helt ny så håller jag helt med.

En relaterad fråga. Vad föredrar ni för koppling när det behöver dra fas till flera enfasgrupper. Säg t.ex. en JFB med fasskena och två separata PSK;er. Går ni in i den första och byglar er vidare till nästa, förutsatt att de är godkända för två ledare i samma hissklämma, eller går ni från huvudbrytare till en separat fasskena och ansluter alla därifrån?

Förtydligande: Flera olika enfasgrupper i en enfascentral

Redigerat:
Blev visst lite liv om placeringen:) Håller med om att det ska börjas från vänster. HBR - JFB - dvärgar, i den ordningen.

rikard ågren skrev:
vad är det för fabrikat?
AEG

Redigerat:
Steamboy skrev:
I praktiken kan det väl vara mer eller mindre praktisk om den skall in i en befintlig central men bygger man en helt ny så håller jag helt med.

En relaterad fråga. Vad föredrar ni för koppling när det behöver dra fas till flera enfasgrupper. Säg t.ex. en JFB med fasskena och två separata PSK;er. Går ni in i den första och byglar er vidare till nästa, förutsatt att de är godkända för två ledare i samma hissklämma, eller går ni från huvudbrytare till en separat fasskena och ansluter alla därifrån?

Förtydligande: Flera olika enfasgrupper i en enfascentral
Hager har fasskenor även för PSA'er :)
E21 085 9x nånting.

Bläddrade i Hagers kataloger igår men fick ingen klarhet i vilken fasskena som skulle användas med deras JFBer, CDxxxxxR, närmare bestämt på vilken sida N sitter på dessa JFBer?? Den jag trodde skulle användas (E21 085 98 om jag minns rätt) verkar dock inte lagerföras av grossisterna!?!? Nån som har E-nummer i huvudet eller måste jag gå över till grannen o kolla vad jag installerade där?

Mikael_L
elmont skrev:
Jag kanske har lite vidare vyer, dessutom avskyr jag att skapa problem som inte existerar:S
:D d^_^b

Sätt JFB upp-och-ned, då kommer nollan till vänster ....

Jag misstänker dock att det skulle vara ett ännu större estetiskt problem än att JFB sitter till höger.

/Hasse

* Finns speciella fasskenor som är anpassade för JFB med nollan på höger sida. (L1 L2 L3 TOM L1 L2 L3.. osv) Köp en sådan.

* Fasskena över alla säkringar och 3 st RK mellan JFB och 3 utav säkringarna. (L1 L2 L3 såklart och gärna till den grupp som drar mest ström eller så nära mitten på skenan som möjligt)

* Köp en annan JFB med nollan till vänster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.