Som rubriken lyder; hur löser man det med fasskenan när jordfelsbrytaren har nollan till höger?

Rk6?

Redigerat:
Montera den längst till höger och säkringarna till vänster?

yxis skrev:
Montera den längst till höger och säkringarna till vänster?
Näe, skulle kännas fel:)

Det finns en specielskena som är gjord för detta
Mvh Tille

Byt JFB eller använd RK. Går ju att använda RK bara till första säkringarna för att sedan gå över till skena.

Skit i känslan och gå på yxis råd.

• Gilla
Oldfart
  • Laddar…
om man nu vill ha den till vänster så går det ju att klippa bort benet som hamnar mitt för nollan, men nackdelen är då att faserna blir i fel ordning på nästkommande säkringar, fast fasföljden blir inte fel, bara att de första 3 säkringarna kommer matas med L2, L3, L1 istället för L1L2L3...

Det skulle jag vilja kalla omkastad ordning, bästa är som sagts gå till fasskenan med RK i lämplig dimension eller skaffa en annan JFB.

Redigerat:
Låter som den bästa lösningen. Det jag inte riktigt förstår är varför det inte är standardiserat, dvs att man bygger alla JFB med nollan till vänster.

Vad är det för fabrikat?

Och varför ska den sitta på just den sidan???????????????? Är det nått jag inte förstått, för mig spelar det ingen som helst roll på vilken sida JFB sitter

För att i Sverige läser man från vänster till höger. Alltså känns det logiskt att saker som sitter efter (till höger) om JFB är kopplade efter denna JFB. En central ska göras så att det klart och tydligt framgår hur det är kopplat. Speciellt om man har flera JFB så skulle det kännas ganska förvirrande om dvärgarna satt till vänster om respektive JFB ;)

elmont skrev:
Och varför ska den sitta på just den sidan???????????????? Är det nått jag inte förstått, för mig spelar det ingen som helst roll på vilken sida JFB sitter
Jag är förvånad över att du inte tycker att det spelar någon roll.

Håller helt med Rrrrr! Inget jäkla Japan här inte... :rolleyes:

//Patrik

Jag kanske har lite vidare vyer, dessutom avskyr jag att skapa problem som inte existerar:S

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.