1 611 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Jfb löser ut vid diskmaskin igång?
Häromkvällen gick jfb när vi hade diskmaskinen igång på kvällen. Det hjälpte inte att återställa utan den bröt direkt igen, lokaliserade felet till diskmaskinen då denna var igång. Stängde jag av diskmaskinen så kunde jag återställa jfb. Min tanke var att det var kallt ute så alla elradiatorer gick på högvarv och det blev för mkt krypström (vilket jag är ganska säker på jag har i huset) så jfb löses ut... Dock, kunde jag efter jag kanske 10 min fortsätta köra diskmaskinen... :x
Ikväll hände samma, dock e de inte alls lika kallt ute så min första teori är dopad. Jag har dock en teori nu om att diskmaskinen kanske har dåliga packningar efter typ 10 års användning och det blir kondens i någon kontakt och därmed kortslutning?
Vad tror ni? Kan det vara en förklaring och därmed en tur till elgiganten imorgon?
Ikväll hände samma, dock e de inte alls lika kallt ute så min första teori är dopad. Jag har dock en teori nu om att diskmaskinen kanske har dåliga packningar efter typ 10 års användning och det blir kondens i någon kontakt och därmed kortslutning?
Vad tror ni? Kan det vara en förklaring och därmed en tur till elgiganten imorgon?
Elpatronen kan vara på väg att ge upp....
Klicka här för att svara