T Timronni skrev:
Okej, tack.

Hur illa är detta nu då? Kan man göra något för att minimera risken med att den inte fungerar?
Jordfelsbrytaren installeras för att skydda främst människor att att få elstötar men även skydda mot brand. Det den gör då är att den bryter strömmen till hela eller delar av huset. Det gör den bevisligen inte hos dig. Så då finns det ingen anledning att försöka få den att fastna i påslaget läge om funktionen att bryta ändå inte finns där.
Sen kan man ju tycka att man snarast bör få dit en fungerande jordfelsbrytare men det känns väl som ett bekymmer för ägarna. Undvik uppenbart farliga elapparater och hårtorkar i badkaret så ska det nog gå bra.

Enklast är väl att ringa den som äger stugan, jordfelsbrytaren kanske bara tar vissa grupper eller är bortkopplad.

T Timronni skrev:
Okej, tack.

Hur illa är detta nu då? Kan man göra något för att minimera risken med att den inte fungerar?
En del JFB ska tryckas i botten hårt för att kiunna återställas, ingen har skrivit om det, så prova med att trycka vippan hårt i botten.

T Timronni skrev:
Lånar ett sommarhus
Är det för en kortare tid och allt som behövs fungerar skulle jag inte ägna en tanke åt det hela. Informera ägaren är naturligtvis schysst men för övrigt skulle jag inte bry mig.

• Gilla
datja
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
En del JFB ska tryckas i botten hårt för att kiunna återställas, ingen har skrivit om det, så prova med att trycka vippan hårt i botten.
Risken är väl att den börjar fungera och då blir de utan ström i stället.

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.