Maskintok skrev:
finns en sak till.. knäckt galge..
Det tänker man inte på..
Men om den är skev så ligger beläggen på oavsett.. :thinking:
Jo, men en meck med ögon o hjärna borde kolla upp varför bromsarna stökar. Tyvärr finns allt för många som inte gör det, bara smäller dit nya klossar o hoppas på det bästa.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Jo, men en meck med ögon o hjärna borde kolla upp varför bromsarna stökar. Tyvärr finns allt för många som inte gör det, bara smäller dit nya klossar o hoppas på det bästa.
Ja det är såna jag kallar reservdelsbytare..
Men visst händer det att man har missat galgen.. brukar dock se det när man monterat ihop galgen med beläggen...

N
Bromsbelägg
Nyuppackade bromsbelägg i svart ligger på vit bakgrund, sedda i profil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
N
Bromsok
Bromsok för fordon i metall med synliga kolvar och fästpunkter.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
galento
Lite OT men såg ni kalla fakta programmet för ett antal år sen när de riggade
bilar och lämnade in ? Det var sevärt.

Bilens underrede med texten "GODKÄND! Ombyggnad" och en grön bock.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
A
galento galento skrev:
Lite OT men såg ni kalla fakta programmet för ett antal år sen när de riggade
bilar och lämnade in ? Det var sevärt.

[media]
Jodå. jag såg det...
förvånades över att firmor verkligen försökte så mycket... Med fusk och allt..

Ni minns den där lysande airbaglampan jag beklagade mig över i somras (sladdrullen/mattan är ju väldigt dyr att köpa..) - bilen fick för sig att den var lagad här på senhöstkanten.. :oops:(y) (har ju lyst sedan förra besiktningen).

Säger bara en sak - vi besiktade bilen väldigt snabbt efter den slocknat ;)

Den kommer säker tillbaka, men nu har man iaf nått år till på sig.. :)

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
A
Snigla Snigla skrev:
Ni minns den där lysande airbaglampan jag beklagade mig över i somras (sladdrullen/mattan är ju väldigt dyr att köpa..) - bilen fick för sig att den var lagad här på senhöstkanten.. :oops:(y) (har ju lyst sedan förra besiktningen).

Säger bara en sak - vi besiktade bilen väldigt snabbt efter den slocknat ;)

Den kommer säker tillbaka, men nu har man iaf nått år till på sig.. :)
lyste den innan de kopplade in sin obd II läsare?
Annars så kan det vara så enkelt att vissa läsare raderar en motståndskod i datorn på en elektronisk avstängning för airbagen...

Maskintok skrev:
lyste den innan de kopplade in sin obd II läsare?
Annars så kan det vara så enkelt att vissa läsare raderar en motståndskod i datorn på en elektronisk avstängning för airbagen...
Vi hade ju försökt släcka den flera ggr innan hos meken, men den tändes igen inom någon minut.. varje gång :thumbdown:

Denna gång lyste den när papps åkte dit med bilen (för att fixa något annat, men han bad meken prova att släckalampan igen), men den lyste inte när meken kom ut till bilen.. :surprised:

…och efter det har den (peppar peppar) inte lyst igen!

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Jag hade samma problem på min chrysler (exakt samma rulle gjord i samma fabrik). När felet kom tillbaks ett tag efter att jag bytt den dyra rullen kopplade jag förbi den och gjorde jag ett litet ingrepp i instrumentpanelen så att airbag-lampan lyste tillsammans med någon annan lampa som är tänd ett par sekunder när tändningen slås på. Jag tror det var ABS-lampan, men minns inte exakt idag.
Bilprovningen kollar att vissa lampor tänds och släcks igen när man slår på tändningen, så det funkar inte att ta bort lampan...

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag hade samma problem på min chrysler (exakt samma rulle gjord i samma fabrik). När felet kom tillbaks ett tag efter att jag bytt den dyra rullen kopplade jag förbi den och gjorde jag ett litet ingrepp i instrumentpanelen så att airbag-lampan lyste tillsammans med någon annan lampa som är tänd ett par sekunder när tändningen slås på. Jag tror det var ABS-lampan, men minns inte exakt idag.
Bilprovningen kollar att vissa lampor tänds och släcks igen när man slår på tändningen, så det funkar inte att ta bort lampan...
Jag kopplade över ett glödrelä

harry73
Har också problem med airbagslampan i min renault trafic. Där är det ett dåligt kontakt i anslutning till bilbältesspännaren, och den funkar vid lägre temperaturer, men inte vid högre temperaturer.

Funkar också att trycka till anslutningen som finns under stolen precis innan besiktningen, då klarar den besiktningen i alla fall

harry73 harry73 skrev:
Har också problem med airbagslampan i min renault trafic. Där är det ett dåligt kontakt i anslutning till bilbältesspännaren, och den funkar vid lägre temperaturer, men inte vid högre temperaturer.

Funkar också att trycka till anslutningen som finns under stolen precis innan besiktningen, då klarar den besiktningen i alla fall
Har haft samma bekymmer, fast till en sidoairbag-kontakt under förarstolen...
Sprayade kontakten med elektronikspray och satte ihop den igen... Nada felkod sen dess..

• Gilla
jeppe42 och 1 till
  • Laddar…
Peppar peppar går den ok just nu MEN en mysko signal har dykt upp två ggr med någon månads mellanrum och vi hinner aldrig lokalisera den..

Undrar lite över vad det kan vara?

Jag tycker det kommer från radion.. inte högtalarna, utan bakom/i radion.. den sänker ner radion och så kommer 4-5 pip helt plötsligt.. inga lampor som lyser/blinkar någonstans. Bara de där snabba pipen och så återgår allt tillbaka till normalt igen.. :thinking::oops::thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.