24 904 läst ·
46 svar
25k läst
46 svar
Jättestor tandborste - konvertera en multimaskin
Tycker vedklyv är lite väl orolig. Det är ju inte så att man doppar maskinen i vatten. Man har den till att rengöra i badrummet runt kranar eller kakelskarvar som man först spreyar med rengöringsmedel och det är synnerligen effektivt. Ev ska man klippa av borsten lite eftersom spetsen på varje strå annars står still och basen på strået rycks fram och tillbaka...
En diskborste är knappast tyngre än en wolframkarbid belagd "fogskrapa" som man kan köpa till denna bosch för att ta bort kakelfogar. Dessutom lär det ju var tuffare för verktyget att såga i trä/ ta bort kakelfogar, än att dra en lätt plastborste fram och tillbaka som ju aldrig hugger tag i något (som ju en såg hela tiden gör).
En diskborste är knappast tyngre än en wolframkarbid belagd "fogskrapa" som man kan köpa till denna bosch för att ta bort kakelfogar. Dessutom lär det ju var tuffare för verktyget att såga i trä/ ta bort kakelfogar, än att dra en lätt plastborste fram och tillbaka som ju aldrig hugger tag i något (som ju en såg hela tiden gör).
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fogskrapa"
Fogskrapa och fogutjämnare Wolfcraft
Verktygssats för reparation av fogar
179 kr inkl moms
Läs mer
Ja, jag trodde min gamle Haraldmaskin skulle somna in efter att jag knackade rost med den men den tuffar på som vanligt. Möjligen får man tänka på att hålla borsten lagom kort, påfrestningen blir ju större ju längre verktyget är.
Men att vatten och el är en dålig kombination det håller jag med om, även med jordfelsbrytare.
Men att vatten och el är en dålig kombination det håller jag med om, även med jordfelsbrytare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden