Toaborste på borrmaskin!

• Gilla
Malin R
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
...Inte bra om det kommer ut i grannskapet...
Rådjur, räv, hare, småfåglar och mördarsniglar bryr sig nog inte. ;)

dajvid skrev:
Lite OT, Har en rätt stor trall som kräver lite Vårvård!

Vad är era bästa tips? Köra med borste/såpa och handgnugga? Olja in sedan eller?
Golvslipen "edge" (stor planslip) finns med utrustning för att skura altan. Kostar 40-50 lax men du hyr den för några hundralappar över helgen.

Har raderat inlägg som väckte anstöt.

• Gilla
thomasx
  • Laddar…
I
Marlen Eskilsson skrev:
Har raderat inlägg som väckte anstöt.
Ja det gjorde du klokt i.
Men du kunde ju låtit mitt inlägg där jag förklarade mig stå kvar, det var inte anstötligt på något vis. Utan förklaringen framstår jag som en sämre människa.

Redigerat av moderator:
Det kunde du ju ha tänkt på innan du skrev det som du senare kände ett behov av att förklara...

Diskborste på bosch. Såga av skaftet borra ett hål igenom och dra åt skruven...

CAM00036.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Blir det roligare att diska på det sättet?

Hur mår maskinen av att doppas i skurhinken då? ;)

I
thomasx skrev:
Det kunde du ju ha tänkt på innan du skrev det som du senare kände ett behov av att förklara...
Förklaringen var adresserad till personen som tydligen blev stött av schargången som denne själv skapat. Avsaknaden av förklaringen blev besvärande först när anledningen till densamma saknades.
Har jag trampat dig på tårna någon gång? Du tycks hysa agg till mig.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Så som gammal elektriker och huvudskyddsombud och reparatör av div. el-handverktyg, måste jag å det bestämdaste avråda användning av din maskin i samband med "slabbande" med vatten. Även om maskinen ifråga är dubbelisolerad och ej är ansluten med jordad stickpropp, är den inte säker. Inte ens med jordad stickpropp och jordfelsbrytare. En annan sak är att maskinen är konstruerad för en viss rörlig massa, om du ökar denna, ex-vis med en skurborste, kommer det att påverka livslängden på excentermekanismen som gör den fram och återgående rörelsen. Du kan även få problem med ev. garanti.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.