Hej håller på och renovera ett rum i min källare.

Är betong på ena väggen och dom andra är de gipsskivor.

Va en översvämning i källaren för 12 år sedan.
Men de dränerades om runt hela huset efter de så de är iordning.

Fick även mögelangrepp på ena väggen men de var pågrund av att tidigare ägare har haft de tapetserat men de är åtgärdat.

Har inga problem med väggar eller överdriven fukt runt huset.

Nu till den viktiga frågan är så att ja har tagit in målare som gjort allt jobb och han har målat med silikatfärg som vi blev rekommenderade av färghandlaren för de skulle va bra för källare.
Nu har vi målat tre lager och kryss målat men nu är de ränder/syns de rollen har varit på vissa ställen.

Vi har målat 3 lager men blir inte bättre.

Är de ren katastrof och måla med vanlig färg över nu ?

Jag och sambon är nämligen inte nöjda med resultatet…

Men jag vill ändå ha de bra för källaren me fukten för framtiden.

Tips mottages gärna.

Är väldigt flitig på att använda avfuktare i källaren.

Tack på förhand

Jag har precis målat en stor del av min källare invändigt med silikatfärg, blev kanonbra resultat. Skulle aldrig måla med vanlig färg, det är som att be om problem.

Vad är det för färg?

Själv målade jag med Caparol Bio Sylitol. Målade också med roller. Inga ränder. När jag rollar kör jag uppifrån och ner bara och vått i vått, rejält med färg på rollern men sen ska allt jobbas ut.

C Chokladmonster skrev:
Jag har precis målat en stor del av min källare invändigt med silikatfärg, blev kanonbra resultat. Skulle aldrig måla med vanlig färg, det är som att be om problem.

Vad är det för färg?

Själv målade jag med Caparol Bio Sylitol. Målade också med roller. Inga ränder. När jag rollar kör jag uppifrån och ner bara och vått i vått, rejält med färg på rollern men sen ska allt jobbas ut.
Är exakt samma färg vi har målat med….
Ändå syns de vart de har blivit målat.

Du har inte en bild?

Spontant tänker jag att antingen har man målat med för lite färg, men det borde lösa sig efter 3 lager, själv har jag bara målat 2. Eller har det varit för mycket färg som man inte jobbat ut. Du ska heller inte gå tillbaka till områden du redan målat som börjat torka, då riskerar du att sabba finishen. Vet inte om du gjorts så när du "kryssmålat"?

Ursäkta sent svar.
Vi trodde också de skulle lösa sig efter 3 målningen.
Har haft en väldig omtyckt målare häromkring hemma som gjort hela jobbet. :)

• IMG_0871.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0873.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_0872.jpeg
    Skapa konto
Spontant tycker jag det ser ut som ojämnheter i underlaget, men det borde ju en målare också kunna bedöma. Vad är det för underlag?

C Chokladmonster skrev:
Spontant tycker jag det ser ut som ojämnheter i underlaget, men det borde ju en målare också kunna bedöma. Vad är det för underlag?
De tycker jag med.
Det är gipsskivor och betongväggar :)

A Albin Anderssonn skrev:
De tycker jag med.
Det är gipsskivor och betongväggar :)
Ränderna ser ut som spackel mellan gipsskivor tycker jag. Har du en naken betongvägg som också är randig? Det går ju att putsa en betongvägg randig också på samma sätt som att du kan spackla en gipsvägg randig.

Då hjälper det ju inte hur många gånger du målar eller med vilken färg.

C Chokladmonster skrev:
Ränderna ser ut som spackel mellan gipsskivor tycker jag. Har du en naken betongvägg som också är randig? Det går ju att putsa en betongvägg randig också på samma sätt som att du kan spackla en gipsvägg randig.

Då hjälper det ju inte hur många gånger du målar eller med vilken färg.
Första bilden är betongvägg
Andra bilden gipsvägg
Tredje bilden betongvägg
Aha de lät ju inget vidare ://

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.