35 354 läst ·
202 svar
35k läst
202 svar
Järnskrot eller donera?
50 € bums, har ingen swish men TeroM, ge mej t.ex. ett kontonummer på pm så fixar jag det.TeroM skrev:
Vad tyst det blev när jag frågade om bud …
Taxture var och hämtade lite plåtar och vi spånade om slipen.
Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.
Tycker Heimlaga förtjänar den - dessutom har han oftast härliga inlägg
Elektroniktokig
· Hallsberg
· 30 inlägg
Sökte på ”shiplink” pall 1200kg 2meter hög
Baklyft för last och loss
Från mig till Wasa 3069:- + moms
Så det verkar gå att hitta frakt till rimliga priser, eller så får man rodda bättre bil och ta en semestertripp…….. många begär ju runt 20.000:- för samma frakt?
Baklyft för last och loss
Från mig till Wasa 3069:- + moms
Så det verkar gå att hitta frakt till rimliga priser, eller så får man rodda bättre bil och ta en semestertripp…….. många begär ju runt 20.000:- för samma frakt?
Tog hem en fräs från Sverige för under 3000:- via Williamsson. Billigare om man lastar det själv i terminalen i Vasa, eller om man har lastbrygga eller truck som klarar att lyfta ner den, så dom inte behöver byta lastbil.
Skrota inte :O Den är oumbärglig för tex mekaniska verkstäder. Vi har en på jobbet och den bara går går och går. Gamla maskiner är 1000 ggr bättre än nytt smäck.TeroM skrev:
Vad tyst det blev när jag frågade om bud …
Taxture var och hämtade lite plåtar och vi spånade om slipen.
Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 932 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 254 inlägg
Jag hivar också in ett Österbottenbidrag. Finlands sak är vår!