TeroM TeroM skrev:
Vad tyst det blev när jag frågade om bud …:thinking:

Taxture var och hämtade lite plåtar och vi spånade om slipen.

Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.
50 € bums, har ingen swish men TeroM, ge mej t.ex. ett kontonummer på pm så fixar jag det.
Tycker Heimlaga förtjänar den - dessutom har han oftast härliga inlägg

• Gilla
SvanteC och 3 till
  • Laddar…
Tittade lite snabbt på fraktpriser, 800kg pall härifrån till Vaasa, som exempel, från knappa 4000 med Postnord :D till 184000 med FedEx :dizzy:

@heimlaga, kan du PMa mig din adress så jag kan få fram mer exakt pris för transporten?

• Gilla
  • Haha
Beemaster och 3 till
  • Laddar…
7ender
Inte för att jag fattar vad som är så fantastiskt med manicken, men klart heimlaga ska ha den. Jag kommer bidra.

Redigerat:
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
7ender 7ender skrev:
Inte för att jag fattar vad som är så fantastisk med manicken, men klart heimlaga ska ha den. Jag kommer bidra.
Samma här!

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Sökte på ”shiplink” pall 1200kg 2meter hög
Baklyft för last och loss
Från mig till Wasa 3069:- + moms
Så det verkar gå att hitta frakt till rimliga priser, eller så får man rodda bättre bil och ta en semestertripp…….. många begär ju runt 20.000:- för samma frakt? :surprised:

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Garderobssnickarn
Jag är gärna med och bidrar till att heimlaga ska få hem slipen.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Tog hem en fräs från Sverige för under 3000:- via Williamsson. Billigare om man lastar det själv i terminalen i Vasa, eller om man har lastbrygga eller truck som klarar att lyfta ner den, så dom inte behöver byta lastbil.

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
P
TeroM TeroM skrev:
Vad tyst det blev när jag frågade om bud …:thinking:

Taxture var och hämtade lite plåtar och vi spånade om slipen.

Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.
Skrota inte :O Den är oumbärglig för tex mekaniska verkstäder. Vi har en på jobbet och den bara går går och går. Gamla maskiner är 1000 ggr bättre än nytt smäck.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Vi tar Swish och annat när jag sett att det praktiska går att lösa. Återkommer med detaljer i så fall. Däremot är det bra att veta att det finns fler som vill vara med på detta, glädjer mig att se.
Japp, här har du en till!

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Jag hivar också in ett Österbottenbidrag. Finlands sak är vår! (y)

• Gilla
Ulf Peter och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Jag bidrar också gärna till att få den transporterad till grannlandet i öster

/U

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Jag är med på tåget.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Bidrar gärna med det jag kan. Återkom med total fraktkostnad och ett nummer att swisha till så blir det några kilometer åtminstone.

//Ronnie

Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag är med på tåget.
Det räcker med maskinen... :D

//Ronnie

• Haha
  • Gilla
7ender och 4 till
  • Laddar…
Klart att @heimlaga ska ha maskinen. Jag är med. Finlands sak är (fortfarande) vår!

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.