Vi rensar en verkstad på jobbet med mycket bra ha saker som dock skall skrotas då företaget inte vill få ut gamla prylar. Däremot känns det som att slipen i bilden kan vara till nytta för någon och kostar förmodligen en förmögenhet för oss att skrota. Någon som har tips på hur vi enklast kan bli av denna pjäs?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Hade den funnits närmare hade jag nästan själv varit spekulant.
Tycker att ni borde få minst skrotvärdet för den.
Tycker att ni borde få minst skrotvärdet för den.
Kollar man på machineseeker verkar marknadsvärdet ligga på ca. 25 000 spänn + moms.TeroM skrev:
Så det måste vara en rik firma om man anser att sånt är järnskrot.
Vad menar de med att de "inte vill få ut gamla prylar"?
P.s. men om ingen vill ha den så tar jag gärna hand om den.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Är den inte helt slutkörd så finns det säkert många som kan tänka sig att hämta den!
Google säger att det är 85mil till Täby, så jag skulle bokat upphämtning med lastbil...
Google säger att det är 85mil till Täby, så jag skulle bokat upphämtning med lastbil...
Gamla prylar är diverse custom maskiner och delar till för att klämma kablage etc. Vi vill inte släppa ut dessa med risk att någon börjar nyttja icke kalibrerade maskiner och ställer krav på support etc.C cpalm skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Nu är det såklart fritt fram att skänka till valfri byggahusare men det finns ju auktionsföretag som i princip lever på just detta problem.TeroM skrev: