35 354 läst ·
202 svar
35k läst
202 svar
Järnskrot eller donera?
Roligaste vore ju förstås om den kunde få ett nytt hem utan någon mellanhand som måste tjäna pengar på affären. Men annars finns det ju också ett antal firmor som idkar lagerhandel med begagnade verkstadsmaskiner. Man får säkerligen inte särskilt bra betalt, men då fixar de ju allt. Säljer man via auktion är oftast upplägget att säljaren lämnar ut varan till köparen.TeroM skrev:
Ja visst är det så och då vi inte är ute efter att tjäna massa pengar på denna utan vill bli av med den snabbt och smidigt är det kanske ett bättre alternativ, att inte blanda in en tredjepart. Så, ni som är hugade, ge mig ett (skam)bud via PM och få bort den under nästa vecka så blir alla glada och nöjda Kan tänka mig att hugade spekulanter vill se och klämma på den i verkligheten med först? Det går att ordna, jag får pallra mig till kontoret, Bredden i Upplands Väsby (fd InfraCity), som omväxling. Är där nu i Corona tider tisdagar och torsdagar men är flexibel på det med. Skulle även kunna funka på lördag då det inte ser ut att bli golfväder …C cpalm skrev:Roligaste vore ju förstås om den kunde få ett nytt hem utan någon mellanhand som måste tjäna pengar på affären. Men annars finns det ju också ett antal firmor som idkar lagerhandel med begagnade verkstadsmaskiner. Man får säkerligen inte särskilt bra betalt, men då fixar de ju allt. Säljer man via auktion är oftast upplägget att säljaren lämnar ut varan till köparen.
Vad tyst det blev när jag frågade om bud …
Taxture var och hämtade lite plåtar och vi spånade om slipen.
Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.
Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.
Jag lägger hundring direkt. Swish?TeroM skrev:
Vad tyst det blev när jag frågade om bud …