T
Tovek.se
Där är det ganska många företag som lägger ut dom gamla maskinerna när dom förnyar.
Har köpt ett flertal maskiner där själv.

Nu just är jag litet i penningknipa. Annars skulle jag gärna betala frakt till Österbotten för den där.

• Gilla
ivp
  • Laddar…
Klaravik kan sälja den till ett bra pris
Hade jag kunnat gömma undan den för min fru (hon tycker att jag har för mycket grejor)
Så hade jag hämtat den ikväll även om jag bor i Skåne
Det är en äkta villhöver maskin :cool:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ser ut att redan vara lastad på en pall…..
Jag kan hämta den :thinking: utan kostnad ;)

Skall kolla med företagen nämnda i tråden men vi vill helst bli av med den under nästa vecka så får se vad de svarar. Vore ju bra med bidrag till fikakassan …

C
TeroM TeroM skrev:
Skall kolla med företagen nämnda i tråden men vi vill helst bli av med den under nästa vecka så får se vad de svarar. Vore ju bra med bidrag till fikakassan …
Roligaste vore ju förstås om den kunde få ett nytt hem utan någon mellanhand som måste tjäna pengar på affären. Men annars finns det ju också ett antal firmor som idkar lagerhandel med begagnade verkstadsmaskiner. Man får säkerligen inte särskilt bra betalt, men då fixar de ju allt. Säljer man via auktion är oftast upplägget att säljaren lämnar ut varan till köparen.

• Gilla
Mgren
  • Laddar…
Hugos Maskin och Chicagowood är två andra firmor som köper upp sånt där.

C cpalm skrev:
Roligaste vore ju förstås om den kunde få ett nytt hem utan någon mellanhand som måste tjäna pengar på affären. Men annars finns det ju också ett antal firmor som idkar lagerhandel med begagnade verkstadsmaskiner. Man får säkerligen inte särskilt bra betalt, men då fixar de ju allt. Säljer man via auktion är oftast upplägget att säljaren lämnar ut varan till köparen.
Ja visst är det så och då vi inte är ute efter att tjäna massa pengar på denna utan vill bli av med den snabbt och smidigt är det kanske ett bättre alternativ, att inte blanda in en tredjepart. Så, ni som är hugade, ge mig ett (skam)bud via PM och få bort den under nästa vecka så blir alla glada och nöjda Kan tänka mig att hugade spekulanter vill se och klämma på den i verkligheten med först? Det går att ordna, jag får pallra mig till kontoret, Bredden i Upplands Väsby (fd InfraCity), som omväxling. Är där nu i Corona tider tisdagar och torsdagar men är flexibel på det med. Skulle även kunna funka på lördag då det inte ser ut att bli golfväder …

• Gilla
PeterFalun och 2 till
  • Laddar…
Oh fan ja även jag skulle kunna tänka mig ta den där hem till Finland. Men gissar du har redan så det räcker med potentiella köpare närmare dig.

Vad tyst det blev när jag frågade om bud …:thinking:

Taxture var och hämtade lite plåtar och vi spånade om slipen.

Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.

• Gilla
Hemmakatten och 19 till
  • Laddar…
AXS
Annars kan jag köpa den. Kan kolla på måndag om plats finnes.

Oj det skulle vara fantastiskt:love:

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Vad tyst det blev när jag frågade om bud …:thinking:

Taxture var och hämtade lite plåtar och vi spånade om slipen.

Vi är ju som sagt inte ute efter att tjäna pengar på den utan ser att den kommer till nytta istället för skrot. Taxture skulle kolla om han kan hitta varmförråd där den kan landa och sen kan vi se om det är möjligt med en Crowd Funding här på BH för fraktkostnaden och skicka den och ev. annat till Heimlaga. Han var den första jag tänkte på när jag fick syn på slipen.
Jag lägger hundring direkt. Swish?

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Även jag stödjer en Heimlaga crowd-funding.
100kr om swishnummer finns!

• Gilla
SvanteC och 4 till
  • Laddar…
Vi tar Swish och annat när jag sett att det praktiska går att lösa. Återkommer med detaljer i så fall. Däremot är det bra att veta att det finns fler som vill vara med på detta, glädjer mig att se.

• Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.