H heimlaga skrev:
Enligt finländsk lag kan man inte tjäna pengar på youtube och skall jag hålla igång en youtubekanal gratis så sätter jag hellre den tiden på något projekt. Tid är pengar och pengar är tid och jag har kronisk brist på båda sorterna.
Hellre kan jag sprida mina funderingar och lärdomarna av mina misstag på något forum någon stund när jag har tid.
Stämmer det där verkligen, googlade lite snabbt och en i Finland tjänade 230.000 euro på ett år

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
nino nino skrev:
Stämmer det där verkligen, googlade lite snabbt och en i Finland tjänade 230.000 euro på ett år
Hydraulic Press Channel?

• Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Som jag har förstått det kan man enligt finländsk lag tjäna pengar på sponsorering. Influencers är levande reklampelare och får betalt av företag för det. Man kan också tillåta reklam på sin kanal och få pengar för det.

Däremot så kan man inte samla in pengar av sina tittare genom till exempel patreon. Det räknas om olaga penninginsamling.

Jag tror inte något företag skulle sponsorera videor om mitt hantverk....... Jag tror inte att Unitor A/S vinner så mycket på att en 60 år gammal svets av deras tillverkning syns på youtube...........

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
C
H heimlaga skrev:
Jag tror inte något företag skulle sponsorera videor om mitt hantverk.......
Säg inte det. Många "seriösa" kanaler är sponsrade på mer traditionellt vis utan att sponsorns produkter löpande syns i videorna. Utan det är mer att det står "sponsrad av X" i vinjetten och så kanske någon video eller två per år där man t.ex. gör ett studiebesök hos sponsorn och de visar sin produktion och sina produkter.

Huvudsaken är ju att kanalens målgrupp är intressant för sponsorn.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
F*n att jag missade denna tråd, hade gärna velat bidra. Hoppas transporten kommer gå bra.(y)

J
Missat denna tråden, blir det övervikt så swischar jag en hundring! Säg till bara, nu är den med på bevakningen! :D

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Upphämtning bokad för vidare transport till @heimlaga den 4/10

• Gilla
Alfons3301 och 26 till
  • Laddar…
Hurra!

• Gilla
MultiMan och 12 till
  • Laddar…
Väl förtjänt, Heimlaga är en av de som bidrar mest till att göra detta forum både trevligt och lärorikt!

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
j.f.s
Klart man bidrar! Och med vad man läst här så hamnar pjäsen på rätt ställe! (y):D

Edit: Asch, för långsam men skulle det saknas slantar så bidrar jag

Stor maskinkomponent insvept i plastfolie på en pall i ett industriområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är det vidare norrut…… Bålsta blir nästa stopp och omlastning för vidare transport mot @heimlaga

• Gilla
Dortmunder DAB och 24 till
  • Laddar…
Då får vi bara hoppas att den inte råkar ut för någon "postmord" chaufför för då kanske det inte finns någon fungerande maskin när den kommer fram. :cry:

MultiMan
Pallfrakt tycker jag brukar fungera bättre än enskilda paket, men det är bara min personliga erfarenhet utan verifierbar fakta.

T
H heimlaga skrev:
s) så finns det en stående inbjudan att svänga in och hälsa på så skal
Smacka på en tiltindikator på kollit så syns det om den vart på sniskan någon gång under transporten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.