Garderobssnickarn
TeroM TeroM skrev:
En uppdatering knappa en dag efter inkasso PM utskicket,

81 som ville vara med och bidra, 76 som gjort det och vi är hemma, med viss marginal, vad det gäller kostnaden för frakten :).

@Litengubbe , du behöver skicka ett PM till mig för att jag skall kunna skicka Swish informationen till dig.
@Andreas_kalmar , är du Andreas Gxxxxxxx så jag kan checka av dig på listan?

De återstående 4 får ett tag till på sig, en del har ett liv utanför BH forumet med har jag hört:oops:

Tack även till alla som ville hoppa på efter snöret drogs men då vi har täckning nu känns det onödigt att samla in extra för samlandets skull. Bättre ni spar det till andra tillfällen när hjälp behövs som @FredrikR s Musikhjälpen aktivitet som brukar dyka upp i december.
bra jobbat!

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Har Swishat nu med :D

Nu vill jag bara ha en unboxingfilm sen :D

• Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
P
Att den pjäsen lämnar landet bör öka på landhöjningen så pass att det motverkar havshöjningen. Starkt jobbat allihop!

• Gilla
  • Haha
fremax och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
43 som swishat redan, några även med dricks (y), men jag har problem med två namn trots min enkla instruktion med nick i swishet ...

Jag har fått från en Örjan Lxxxxxxx men kan inte koppla det till ett nick
Jag har även fått från en Andreas Gxxxxxxx vilket kan vara @Andreas_kalmar men behöver bekräftelse.
Jaja va lite snabb att läsa:-)

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nu skall det gå att pm:a, ursäkta för dröjesmålet. Det kom något skräp emellan, jobb kallas det visst...;)

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Och där kom sista Swishen, alla som lovat bidra har betalat och det inom 23 timmar från Swish informationen!

STORT TACK till er alla och även till de som inte hann med men ville bidra. Även tack till @Marlen Eskilsson och @Per Eskilsson för blänkaren på startsidan, den fångade nog upp ett gäng givare med.

Då alla har bidragit, en del mer än nödvändigt och vissa ännu mer, kommer detta att täcka frakten, Taxtures lastbilskostnader och vi får en go-fika på jobbet för slipen när covid-säsongen är över :coffee:.

@heimlaga, det gick vägen såhär långt så nu är det tur för @Taxture att boka transport och för dig att börja planera var den skall stå :). Kommer att skicka ett PM till dig med några bilder på vad jag skruvade loss för att lossa släden för att kunna packa den men se till att du har bärhjälp när du lyfter den av pallen på slipen, den lilla släden väger mycket mer än vad den såg ut att göra. Sen vill vi se bilder på den in action!

• Gilla
  • Älska
kioskdavid och 36 till
  • Laddar…
Stort tack skall ni ha allihop. Det här blev verkligen en 40-årspresent att minnas även om den är några veckor försenad.

Bärhjälp har jag tillgång till och så har jag traktor med både frontlastare och bakgafflar och troligen möjlighet att komma åt med den. När ingenting annat hjälper har jag någon gång byggt en bock av mina hakiställningar och riggat en talja under den. Palldragare och tegelkärra finns också så det mesta går att flytta på ett eller annat vis.
Jag får börja röja utrymme för maskinen nu. Om någon hinner skulle jag vara väldigt intresserad av att få måtten på den så jag vet om den hamnar i den ena verkstaden eller i den andra.

Tyvärr tror jag inte att den kommer att tas i drift på några månader. Av erfarenhet vet jag att min gamla utbrändhet bryter ut när jag inte slutför ett projekt innan jag börjar med nästa och just nu är livet litet kaotiskt med sambon sjuk och uppstart av snickeriet riktigt på allvar.
Som tidsplanen ser ut för tillfället blir ibruktagandet av planslipmaskinen ett projekt på mörka kvällar längre fram i vinter.
Naturligtvis kommer det att dokumenteras och publiceras på forumet när det än sker.

Om någon av er som bidragit har vägarna förbi (och är vaccinerad mot coronan så man vågar umgås) så finns det en stående inbjudan att svänga in och hälsa på så skall vi se vad vi kan bjuda på.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 39 till
  • Laddar…
Har inte exakta måtten men c:a 60x80cm i botten var strax över metern bred med ”bordet” …… sen är väl utsuget c:a 60x40cm allt står ju på en eu-pall…..

jag kan mäta mer exakt till helgen om du vill?

Roligt att veta att den här maskinen inte blir skrot utan hamnar hos någon som vet hur den ska användas och kommer att använda den.

All heder åt er, @TeroM och @Taxture som engagerat er och drivit logistiken kring det här projektet. Tror inte det hade blivit av utan er!
//Ronnie

• Gilla
heimlaga och 9 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Stort tack skall ni ha allihop. Det här blev verkligen en 40-årspresent att minnas även om den är några veckor försenad.

Bärhjälp har jag tillgång till och så har jag traktor med både frontlastare och bakgafflar och troligen möjlighet att komma åt med den. När ingenting annat hjälper har jag någon gång byggt en bock av mina hakiställningar och riggat en talja under den. Palldragare och tegelkärra finns också så det mesta går att flytta på ett eller annat vis.
Jag får börja röja utrymme för maskinen nu. Om någon hinner skulle jag vara väldigt intresserad av att få måtten på den så jag vet om den hamnar i den ena verkstaden eller i den andra.

Tyvärr tror jag inte att den kommer att tas i drift på några månader. Av erfarenhet vet jag att min gamla utbrändhet bryter ut när jag inte slutför ett projekt innan jag börjar med nästa och just nu är livet litet kaotiskt med sambon sjuk och uppstart av snickeriet riktigt på allvar.
Som tidsplanen ser ut för tillfället blir ibruktagandet av planslipmaskinen ett projekt på mörka kvällar längre fram i vinter.
Naturligtvis kommer det att dokumenteras och publiceras på forumet när det än sker.

Om någon av er som bidragit har vägarna förbi (och är vaccinerad mot coronan så man vågar umgås) så finns det en stående inbjudan att svänga in och hälsa på så skall vi se vad vi kan bjuda på.
Finns väl lite mått via denna länk, https://www.machineseeker.se/aba-ffk/i-4224125

H heimlaga skrev:
Tyvärr tror jag inte att den kommer att tas i drift på några månader
Det har redan antytts ovan, men för tydlighetens skull: jag (och många med mig är jag övertygad om) bidrar till att du ska få denna maskin som ett tack för vad du redan presterat. Se det inte som att den kommer med krav, för det gör den inte.

• Gilla
Krille4 och 25 till
  • Laddar…
Synd att jag var lite sen på tråden, hade gärna varit med och bidragit. slipen kommer att få ett gott nytt hem och en oerhört positiv tråd :)

• Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nu vill jag bara ha en unboxingfilm sen :D
Rent generellt är det väl en önskedröm att Heimlaga startar en youtubekanal

• Gilla
Siggaboda och 2 till
  • Laddar…
Enligt finländsk lag kan man inte tjäna pengar på youtube och skall jag hålla igång en youtubekanal gratis så sätter jag hellre den tiden på något projekt. Tid är pengar och pengar är tid och jag har kronisk brist på båda sorterna.
Hellre kan jag sprida mina funderingar och lärdomarna av mina misstag på något forum någon stund när jag har tid.

• Gilla
Byggaren Bengt och 7 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Enligt finländsk lag kan man inte tjäna pengar på youtube .
Helt OT, men gud så skönt det låter! Det borde väl resultera i att det bara blir engagerade Youtubers som vill dela sin kunskap och kreativitet utan ekonomisk vinning!

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.