Hade nog lagt i ett rot-nät i flytet för att va säker på hållbarheten.

Stefan N Stefan N skrev:
Hade nog lagt i ett rot-nät i flytet för att va säker på hållbarheten.
Ok,men behöver veta vad jag ska göra först

Är det jord i botten skulle jag lägga en byggplast i botten och gjuta epsen på den, sen i med ett 2.5mm armeringsnät och flytspackla

nino nino skrev:
Är det jord i botten skulle jag lägga en byggplast i botten och gjuta epsen på den, sen i med ett 2.5mm armeringsnät och flytspackla
Ok, är det bara att lägga ett lager (ålderbeständig byggfolie?) det står att den ska tejpas fast, men vet inte riktigt i vad, jorden fortsätter ut under parketten

Redigerat:
kiankian kiankian skrev:
Ok, det som kallas för ålderbeständig byggfolie?
Ja, men jag kan inte tänka mig att det spelar någon som helst roll vilket typ av plast du använder i det här fallet.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Ja, men jag kan inte tänka mig att det spelar någon som helst roll vilket typ av plast du använder i det här fallet.
Försöker tänka ut vad detta kan vara, det enda jag hittade på clas ohlsson var svarta sopsäckar

kiankian kiankian skrev:
Försöker tänka ut vad detta kan vara, det enda jag hittade på clas ohlsson var svarta sopsäckar
Funkar bra, men kanske lite bökigare att jobba med än en rulle plast.

Det är bara 1 kvm jag behöver, vill inte betala 400 för lite plast :/

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
ska armeringsnätet i flytspacklet eller cementen?

kiankian kiankian skrev:
ska armeringsnätet i flytspacklet eller cementen?
I flytspacklet

Du känner inte nån snickare då? Eller ring någon firma, ibland säljer bygghandlarna på metervara

nino nino skrev:
Du känner inte nån snickare då? Eller ring någon firma, ibland säljer bygghandlarna på metervara
Det fick bli sopsäck, måste köpa en till säck för att fylla ut ytterligare, frågan är om jag ska köpa mer flytspackel eller eps

kiankian kiankian skrev:
Det fick bli sopsäck, måste köpa en till säck för att fylla ut ytterligare, frågan är om jag ska köpa mer flytspackel eller eps
Om du redan lagt eps och flyspackel på det, så kan du bara fortsätta med flytspackel.
Eps kan du inte ha överst.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Det bästa är att fylla ut med EPS så du bara har 25mm kvar till färdig nivå på flytspacklet.
Fäst ett litet armeringsnät med u-kramlor ovanpå EPS-bruket så snart det härdat.
Dammsuga gärna lite försiktigt på EPS-bruket så där inte ligger lösa frigolitkulor som sedan flyter upp i flytspacklet.
Flytspackla 25mm för tillräcklig böjstyvhet för att sedan kunna prima och lägga klinker på detta.

P
Skall du bara lägga klinker i denna hörnan eller på hela golvet?

Skall du lägga på hela så är du helt fel ute då du i så fall måste få golvet stumt innan klinkerläggning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.