Har ett hål på ca 1kvm som jag fyllt igen med vanliga träplankor som ligger under en laminatskiva. Nivån är bra men skivan sluttar ca 1,5 cm. Kan jag använda fix direkt på laminatskivan och går det att använda fixet för att jämna ut?

Det går ofta att jämna ut mindre ojämnheter med fix. Men i dessa sammanhang är 15 mm rätt så mycket. Sen låter det lite märkligt att lägga klinker på laminatskivor. Det gör man normalt sett inte. Om du har ett brädgolv under laminatet så brukar man ta bort laminatet och lägga golvgipsskivor som man sedan kan lägga klinkern på.

Nä det kan jag tänka mig, ok, så jag måste hitta en 0,5mm golvgipsskiva då, jag har ingen bil och försöker använde mig av det jag har, nivåskillnaden är nog snarare max 1cm efter att ha kollat närmare

Kompletterar du med lite bilder så blir det lättare att ge råd!

kiankian kiankian skrev:
Nä det kan jag tänka mig, ok, så jag måste hitta en 0,5mm golvgipsskiva då, jag har ingen bil och försöker använde mig av det jag har, nivåskillnaden är nog snarare max 1cm efter att ha kollat närmare
Hur tänker du nu, 'r laminatskivan som skall bort bara 0,5 mm tjock?

H hempularen skrev:
Hur tänker du nu, 'r laminatskivan som skall bort bara 0,5 mm tjock?
Ja precis

Det va en väldigt tunn skiva....

Ska jag ta ut allt (skiva och brädor) och fylla igen med nått? vad använder man, flytspackel?

Redigerat:
eller finbetong?

kiankian kiankian skrev:
[länk]
Det går inte att se några bilder ... Du kan lägga upp dem på "byggahus" direkt .. Det blir lite enklare att förstå din fråga med en bild eller två.

Nu finns det bilder på min profil

BirgitS
Bättre att du laddar upp bilderna i ett nytt svar här:
Skärmdump av forumets svarsfält med markerad knapp för att ladda upp bilder och videor.
Gärna en närbild på det där laminatgolvet som skulle vara en halv mm tjockt (menar du möjligen en halv cm?).

:geek:

• Hörn av ett rum med tom nisch, vitt kakel på väggarna och synliga skador längs golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet golv med synliga träbjälkar och rörledning vid en vit kaklad vägg.
    Skapa konto
  • Trägolv med skadade plankor och synlig underkonstruktion med grus och skräp.
    Skapa konto
Ok, det har alltså stått något där,som du/ni/någon annan tagit bort, och nu ska du laga hålet.

Ska du lägga något på det andra trägolvet? Eller ska du bara lägga i nytt trä i hålet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.