Jag har fyllt igen ett horisontellt schakt i ett rum med EPS, och slutligen Weber Floor 4320 fiberförstärkt flytspackel. Dock var jag aningens feg då jag fyllde i hålet för att inte överfylla, och stråket jag fyllde blev då ca 1 mm djupare än omgivande betonggolv.

Vad skall jag bäst fylla upp detta med? Ännu mer flytspackel? Eller finns det något cementbaserat spackel man kan blanda som en pasta och "bredspackla" ut?

Kom gärna med produkttips! (Detta är i ett torrt rum och det är ca 2m2 det handlar om)

Enklast är ju förstås om jag kan fortsätta med Floor 4320n eftersom jag har en säck till tilljänglig. Men jag är osäker på hur man isf ska blanda? Vattentunnt eller "pasta"?

Tack på förhand

På Finjas hemsida hittade jag den här instruktionen, verkar smart att överfylla och sedan stålglätta, då borde man hamna i rätt nivå.
Illustration visar steg för att laga betonggolv med två träreglar och överfylld betong som ska jämnas med stålglättningsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Tack för alla svar! Jag ska se om någon helgöppen bygghandlare har något som liknar denna.

Vad skall du göra efter? Vara som det är eller någon topp beklädning.
Skall det lämnas som det är hade jag valt något med linade struktur som omgivingen. Kall det vara något över så hade jag fortsatt med det du hade hemma i lite fastare blandning.

Jag ska så småningom lägga parkettgolv över allt. (Åldersbeständig plast + Lumppapp + parkett)

Nu fick jag ändrade planer idag, så jag har inte varit iväg och letat efter spackel, så det lutar åt att jag testar med lite tjockare blandning av flytspacklet jag redan har hemma. Jag återkommer med hur det blev! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.