Nissens Nissens skrev:
Så du menar att det sitter olika kompressorer i olika s-1256 tex?

Nejdå, jag har en IVT495Twin med ca14kW elpatron. Värmepumpsdelen ger inte mer än 4kW ändå.

Jag tror att det är samma värmepump med olika elpatroner. Hur mycket energi du kan få ur pumpdele beror på tex hur djupt borrhål du har. 😊
Ja Nibe 1255 finns i olika storlekar. Förmodligen beroende på kompressorerna olika prestanda. Att ange elpannans/spetsens effekt i min pump vore väldigt oviktigt eftersom den aldrig används. Men jag misstänker att vi möjligen missförstår varandra på nåt sätt.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.