Det kan väl inte bara vara jag som upptäckt att varken prisjakt eller pricerunner fungerar längre?

Sista gångerna jag kollat priser har jag gått in på bägge, jämfört med netonet som inte visas på nån av dom och sen åkt dit och handlat eftersom priset var rimligt plus att det ligger 5 minuter bort med bil.

Nu sitter jag och försöker hitta en datorskärm standard men lite större och det ser ut som att det i vanlig ordning blir netonet Inte en susning om dom har bäst pris, men alla stora butiker visas ju inte längre på nån jämförelse site längre och jag orkar inte försöka komma ihåg vilka butiker som finns att jämföra med.

Prisjakt har höjt sina priser så att många har lämnat

Jag tror länge att prisjämförelsesiterna levde på att folk trodde de var altruister och inte alls tog betalt för att visa upp leverantörer där. Nu drog dem det till sin spets och blev så dyra att flera långprisalternativ avstod från att betala för att synas där och vips dör hela konceptet när kunderna kommer till insikt att det är inte de billigaste som visas där utan dem som betalat för att visas där.

Googles sökmotor duger långt för att hitta lägsta pris

Edit: dock precis som prisjakt och PriceRunner måste man betala för att hamna där

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.