har just i dagarna fått ett lånelöfte på banken ;D Vi sökte innan på handelsbanken men fick nej där, andra som vi har pratat med tycker att vi skall jämföra med mera banker.Jag vet inte om vi orkar det( ganska jobbigt att sitta i stolen en decimeter under en som ställer en himla massa frågo.Hur har ni gjort

Jag jämförde genom at kolla rätorna som tod i dagstidningarna. Vår bank låg lägst. Ändå så tog jag upp det hela och påstod att jag kunde någ få lite lägre ränta på ett annat ställe och lyckades då pressa räntan ytterligare hela 0.05%! *ler brett*

Inget lysande resultat kanske, men jag värdesätter samtidigt även att vår bankkille vet precis vilka vi är, tar sig alltid till, hänvisar aldrig till någon annan utan tar HELA ansvaret för oss och ALLA våra finanser. Det betyder väldigt mycket det med!

Jag skall nog också försöka pruta med banken om räntan. Jag har haft lån hos henne innan och hon är jättebra så det får nog bli så ;D

Vi har varit hos 3 banker och hämtat in "offert", bara det att dom vet ni kollar andras priser har betydelse för ränterabatten. Även om dom stora bankar kanske inte är billigast i tidningen jämnförelser, kanske dom hamnar lågst änddå. Så var det i vårt fall

mvh Bent

Vi fick rätt bra rabatt av vår bank. Vi har varit nöjda med den hela tiden, och vår personliga bankkvinna har varit jättebra att prata med, har det dykt upp problem har haon alltid hjälpt till, det värderade vi väldigt högt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.